Kjelli Svart 6.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Hei, takk for mange gode innspill. Blir ikke testet noe av dette før tidligst neste helg, litt avhengig av været. Er EDC så den stopper turtallet med motorer i fri, så det kan ikke testes. Har nok et ønske om å sjekke kontakter, rekalibrere EDC og kjøre på med dyserens, kan være noe der også. Som sagt er disse motorene kjørt mye med 1000 omdreininger. Har ikke mistanke om diesel, er tanket samme plass som oss andre. Turbo med mer trykk, er ny, den med minst trykk er den gamle. Er prøvd å bytte om turbomålere. og får samme resultat, så målerne er riktige. Overflow ventil er byttet på den ene motoren som en hadde mistanke om var svakest, uten at det hjalp. Motorene ryker ikke noe særlig, på noen av turtalls områdene. Skal også sjekke om kondens rund turbotrykk måler. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 12 minutes ago, Kjelli said: Turbo med mer trykk, er ny, den med minst trykk er den gamle. Er prøvd å bytte om turbomålere. og får samme resultat, så målerne er riktige. Motorene ryker ikke noe særlig, på noen av turtalls områdene. Hva med farten? Hvor mye mangler og er 2000 rpm sommere får på maks nå samme fsrt som 2000 på cruise tidligere? Ang turboene så er det logisk at den nye er mer effektiv, men det skulle også resultert i høyere effekt på den motoren. 0,5 bar burde være meget merkbart og resultert i hvertfall 200 rpm mer. Siste spørsmål. Hvordan oppleves motorene under akselerasjon? Mer de like og slappe opp til 2000 der det stopper eller skyver de på og «bråstopper» på 2000? Tenker mer og mer på spakene her og hvilke signaler de gir videre... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kjelli Svart 6.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Hei, sitter ikke på den infoen, har ikke vært med på testturene. Men ut fra alle forslagene er det lettere å teste videre og se om vi klarer å løse dette, men det blir tidligst neste helg. Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 (redigert) Har samme motorer men mine makser på 2650 rpm. Nå er nok min Rodman 44 litt lettere enn P45, men jeg vil tro 2000 rpm er altfor lite. Disse gamle steinknuserne er vel ikke veldig glad i å gå på lavt turtall over lang tid. Når jeg har kjørt mye med 1000 rpm så pleier jeg å kjøre opp på rundt 2200 rpm for å sørge for at de blåses rene før jeg fortøyer. Redigert 6.Januar.2019 av Christian V (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Hadde heller kjørt med full speed i 5 min for å blåse de rene en gang iblant. Har merket at det tar lang tid å få fullt turtall vist det er mye tomgangskjøring. Har hatt en del volvoer, siste var 2stk d9 500 i p45 De kunne også ruses opp i fri selv om det var edc Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.