Jump to content

VP 74 får ikke nok turtall, Princess 45

Kjelli

Recommended Posts

Hei, takk for mange gode innspill.

Blir ikke testet noe av dette før tidligst neste helg, litt avhengig av været.

Er EDC så den stopper turtallet med motorer i fri, så det kan ikke testes.

Har nok et ønske om å sjekke kontakter, rekalibrere EDC og kjøre på med dyserens, kan være noe der også. 

Som sagt er disse motorene kjørt mye med 1000 omdreininger.

Har ikke mistanke om diesel, er tanket samme plass som oss andre.

Turbo med mer trykk, er ny, den med minst trykk er den gamle. Er prøvd å bytte om turbomålere. og får samme resultat, så målerne er riktige.

Overflow ventil er byttet på den ene motoren som en hadde mistanke om var svakest, uten at det hjalp.

Motorene ryker ikke noe særlig, på noen av turtalls områdene.

Skal også sjekke om kondens rund turbotrykk måler.

12 minutes ago, Kjelli said:

Turbo med mer trykk, er ny, den med minst trykk er den gamle. Er prøvd å bytte om turbomålere. og får samme resultat, så målerne er riktige.

Motorene ryker ikke noe særlig, på noen av turtalls områdene.

Hva med farten?  Hvor mye mangler og er 2000 rpm sommere får på maks nå samme

fsrt som 2000 på cruise tidligere? 

Ang turboene så er det logisk at den nye er mer effektiv, men det skulle også resultert i høyere effekt på den motoren.  0,5 bar burde være meget merkbart og resultert i hvertfall 200 rpm mer.  

Siste spørsmål.  Hvordan oppleves motorene under akselerasjon? 

Mer de like og slappe opp til 2000 der det stopper eller skyver de på og «bråstopper» på 2000? 

Tenker mer og mer på spakene her og hvilke signaler de gir videre...

Mvh. SAP

Har samme motorer men mine makser på 2650 rpm. Nå er nok min Rodman 44 litt lettere enn P45, men jeg vil tro 2000 rpm er altfor lite.

Disse gamle steinknuserne er vel ikke veldig glad i å gå på lavt turtall over lang tid. Når jeg har kjørt mye med 1000 rpm så pleier jeg å kjøre opp på rundt 2200 rpm for å sørge for at de blåses rene før jeg fortøyer. 

Redigert av Christian V (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...