Jump to content

Demontering av gearhus på påhengs


Rotorrex400

Recommended Posts

Heisann!

Har demontert gearhuset til min yamaha 6hk 4t. Dette er gjort siden jeg har mistenkt vann i oljen da jeg sku skifte den. Har inspisert simring da den så fin ut, men dumme meg har glemt å ta bilder da dette var sammensatt. 

Har noen et bilde eller en beskrivelse på hvordan dette skal setttes sammen riktig, på bilde nedenfor, skal del nummer 1 inni del nummer 2, men hvilken vei, med den svarte ringen ut eller inn?

Da del nummer 2 skal inn i undervannshuset, hvilken av de to festehullene skal opp og ned?

4659C0A2-4031-4F5B-BBE5-85353EBE2078.jpeg

03E7D95A-7F8F-4808-AED6-208530671B15.jpeg

Link to post
Share on other sites

På bildet du har lagt ved av gearhuset ser det ut som godset rundt det øverste hullet er "spissere" enn det nederste. Dette bør gjenspeiles i del nummer 2 og monteres selvfølgelig deretter. Dersom godset rundt hullene er symmetriske spiller der ingen rolle hva som er opp og hva som er ned.

 

Så skal jeg prøve meg på del nummer 1...

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med to "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel (eller bare gjennom akselen?) før alt dette samlet føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... Dersom delen med tårn er en del av tannhjulet så utgår selvfølgelig alt jeg sier :-) 

Eller er den flate "splinten" i akselen fjærbelastet og kan beveges frem og tilbake slik at den runde splinten (del 1) skal skyve på den flate (mellom senter av akselen) for å skifte mellom fri og gear? 

Redigert av X10an (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...