Jump to content

GALA - Nytt merke av rib på markedet


Andresh

Recommended Posts

Er litt på utkikk etter ny rib og kom over dette nye merke.

 

For min del er det nok Gala Deluxe 330 jeg peiler meg inn på. Har sendt forespørsel og satt opp spesifikasjoner/krav, så får vi se.

 

Anerkjente Grand er involvert i flere ledd ser det ut som. Visstnok både på eierside, design og kanskje også produksjon (?).

 

Slik jeg ser det er jeg redd prisen blir HØYERE enn f.eks Grand Golden Line 340 (!!!)

 

Noen andre som har sjekket ut dette og kan dele erfaringer?

 

https://baatimport.no/index.php/bater-til-salgs/gala-boats?id=50

Link to post
Share on other sites

Fikk i kveld tilbud på en godt utstyrt 330 Deluxe m/20 hk Suzuki.

Prisen er rundt Grand, så da tyder mye på at kanskje kvalitet er på samme nivå....eller over? ?

 

Utstyrsmessig er det jeg fikk pris på, direkte sammenlignbart med fullrigga Grand 340 Golden Line.

 

Må nok gå litt i tenkeboksen...mye gryn for ei "jolle" ????

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Andresh skrev On 9.1.2019 at 17.20:

For min del er det nok Gala Deluxe 330 jeg peiler meg inn på. Har sendt forespørsel og satt opp spesifikasjoner/krav, så får vi se.

Sitteplassen foran konsollen er fin.

Ser av linken du delte at Galia Deluxe 330 veier 105 kg u/motor.

Er det noen av konkurrentene som er lettere?

Link to post
Share on other sites

Siden du sammenligner andre merker, så kan jeg dele erfaring med min jolle. Det er en Highfield CL 310. Båten har dobbel aluminiumsbunn, veldig kjekt med tørre føtter - og ikke minst tørre matvarer. Den har også oppbevaringsrom i baug, med plass til en 12l bensintank. Om jeg ikke husker feil, veier den ikke mer enn 60 kg, kan laste 550 kg, og ha 20 HK på hekken. Jeg har hatt båten siden 2018, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. 

 

Jeg kjøpte den for 19900 på kampanje, ser at den ligger en del høyere i pris nå. 

Redigert av scamπ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
On 1/28/2020 at 9:20 PM, 5nacks said:

Siden du sammenligner andre merker, så kan jeg dele erfaring med min jolle. Det er en Highfield CL 310.

 

Hvordan oppbevarer du denne?

 

Har kjøpt en N-41 idag, som jeg trenger ei jolle til, og vurderer samme selv. Er usikker på om den blir for stor, og har som alternativ sett på Gala 270, men disse virker mindre utprøvd en Highfield - av hva jeg kan finne. 

 

(Highfield 260/290 classic er ikke på lager hos importør, så der blir ventetiden for lang.)

Tar imot alle innspill med takk! 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...