Windy 22 HC Startet 10.Januar.2019 Del på Facebook Startet 10.Januar.2019 Må ha ny kalesje til båten denne sesongen. Har et par Lightex sett per i dag, som er utslitt. Lurer på om jeg skal gå over til vanlig kalesjestoff, "Tradtex" kaller man det vel nå. Er det noen med Scirocco eller Grand Mistral som har noen erfaringer med Tradtex? Synes Lightex er fint å jobbe med, og lett å stuve bort, men det holder ikke mange år.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Har god erfaring med HH kalesjen på Askeladden ihvertfal! den har to lag. holder bra på fargen og er solid. Tar den inn på hytta hver vinter Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Shiny Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Har erfaring fra GM. Byttet fra Lightex til Tradtex i mai. Veldig fornøyd med den nye, beskyttet mere mot direkte solvarme, lunere inneklima ved regnvær, bedre lydisolering ved regn, lunere utover høsten. Ikke merkbart lenger tidsbruk ved av og påmontering. Kjøpte ny fra Hansen Protection, flott arbeid og passform Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Windy 22 HC Svart 10.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Det er jo mange flere deler på disse kalesjene enn hva jeg er vant til fra før. Men Shiny, du syntes ikke det ble mer tungvint/knotete med Tradtex? Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Jeg har hatt to stk HH Lightex på min scirocco og vil aldri ha det igjen! De krymper og falmer fra første dag og blir veldig stramme å få på. Har nå en HH tradex kalesje fra 2011 i mørk blå og den har ikke falmet noe og heller ikke krympet. Som shiny også skriver så beskytter nok tradex mer mot lyd og vær. Jeg synes også Tradex er greiere å ta av og på da den ikke blåser alle veier da den skal brettes sammen om det er litt vind. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 (redigert) Er sikkert Tradex jeg og har, og holder den mørkeblå fargen veldig bra! de fleste mørkeblå kalesjer falmer veldig lett! som du sier er den veldig finmot støy og vær. Min har veldig bra passform. Eneste negativt var prisen 18500 med rabatt på en 20 foter! Redigert 10.Januar.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.