Jump to content

Forslag til Daycruiser under 300 000kr


Capt Chaos

Recommended Posts

Hei båtfolk.

 

Jeg er på utkikk etter en daycruiser med masse uteplass og helst under 300 000kr.

Har dere noen gode forslag? Jeg har sett endel på Ibiza 23 weekender Diesel og "mistet" nettopp en med 190hk til en annen kjøper. :eek:

Jeg ønsker helst dieselmotor større en 160hk på en 23 fot båt. For å finne en til mitt budsjett så snakker vi vel om en 2006-2008 modell.

 

Hilsen

En som er tidlig ute :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ville selv kjøpt så ny som mulig. 

De jeg selv ville vurdert er Ibiza 22 (ikke 21 og 20 da de hår dårlig i sjøen..) 

ellers har Nordkapp og Flipper noen fine alternativ. 

 

Husk det er lov og prute. + at det kommer mange båter til salgs til våren. 

 

Noe eksempler. Disse type båter bør være mulig og få for ca 300.000.- 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=136363471

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=137795442

 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=137664790

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Takk for tipsene. Jeg har vel brukt flere timer på finn.no enn på jobben de siste to ukene for å finne "riktig" båt for oss.

Det som jeg synes er litt vanskelig ( på denne tiden av året) er å få følelsen av uteplassen i f.eks en 21" som de dere har nevnt i tillegg til yamarin 64DC, Ibiza 22 Touring etc.... Som nevnt så var jeg veldig interessert i en Ibiza 23 Weekender med Diesel motor men har også sett noen 21" som kan være aktuelle.....men jeg synes at jeg må gi avkall på mye uteplass hvis jeg går bort fra 23" med innenbords. . 

Jeg har hatt en 17" Ryds skjærgårdsjeep i 8 år og er drit lei av å fylle bilen med puter, vester og alt annet som må med på en ettermiddagstur....drømmer altså om en båt hvor jeg kun trenger å putte nøklene i lomma og rusle ned til båten....I tillegg til 3 fot sjuka som har vokst seg større med årene :giggle:

 

Siden jeg sannsynligvis ender opp med en 10-12 år gammal båt, så er det tvilen om innenbords/utenbords motor igjen.....Jeg har heller ikke noen formening om forbruket på en 150-200 hk påhengs kontra en 160-200 hk diesel. 

 

Det lå ikke noen Oceanmaster på finn nå, men jeg skal følge litt med på finn.

Link to post
Share on other sites

Ibiza 22/23 er bra båter. Selv liker jeg utenbords motorer. 

Du nevnte 21. Tolket det som Ibiza 21. Ikke kjøp! Alt for dårlig skråg form.. 

 

ser ikke at det ligger noen ute nå. Men Nordkapp 760 (av den eldre typen begynner vel og nærme seg 300 også. Vil jeg tro. 

Kjempe båt ?

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Lurt åprøve og helst samenlikne diesel og påhenger..  en på brygga vår har en Askeladden medmerc diesel..  han vil eller ha påhenger, og må si det er mye triveligere ombord i vår båtmed påhenger.. ikke noe drevproblemer ikke noe problem med styresylindrer ogbelger.. ikke vibrering og støy på tomgang og ikke sur dieseleksos.. mye bedre plassutnyttelse bak med påhenger..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

@Capt Chaos angående bensinforbruk på utenbords motor hadde jeg tidligere en Finnmaster 68dc med en 150hk yamaha på hekken. Altså ikke eksakt samme båt, men bør likevel gi en pekepinn.

(Veldig fin båt med gode sjø egenskaper og et enormt stuverom under dørk som svelget unna alt du kan tenke deg av bagasje!). Hvis jeg husker riktig så brukte den ca 24l/t med marsjfart på 22-23knop. Mener den toppet ut på 68l/t på toppfart. Dette er tall med en god del bagasje ombord. 

Link to post
Share on other sites

Hei !

Må si at jeg kjenner meg igjen. Holdt på i et år før jeg fant Båten. Vi ønsket oss også stor uteplass, ordentlig toalett og så "ny" båt som mulig. Siden jeg kjenner best til innenbords dieselmotor var det Ibiza 23 og Grandezza 23 DC som sto øverst på ønskelista. Men etter å ha lett og prøvd litt (fikk aldri prøvd Grandezzaen) havnet vi i tenkeboksen. Passasjersetet i Ibizaen er ikke spesielt godt, og Damen skal jo også ha det bra ? For å gjøre en laaang historie kort : Vi endte opp med Skibsplast 665DC, 2011-modell - med utenbords Mercury Verado 150. Bensinmotor - som jeg ikke ville ha i utgangspunktet :-) Men vi er storfornøyde - selv om vi måtte litt over 300', som også var den grensen vi hadde satt.

 

Lykke til i jakten ! Prøv så mye du kan og ta deg god tid, så finner du nok den båten som passer deg.

 

BjornK

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hoi. En liten oppdatering:

Da ble det handlet båt......kanskje ikke helt størrelsen jeg var ute etter....men jeg ble lei av bomturer for å se på dårlig stelte båter.

 

Det ble en Yamarin 63 dc med Yamaha F150 -14 mod.  En velprøvd båt og motor som har kommet bra ut i tester.

 

Båten er relativt ny og med få timer på motor. (150t)

 

Jeg kjøpte båten for ca 3-4 uker siden og har selvfølgelig i ettertid kommet over andre, kanskje enda mer interessante båter på finn.no.:crazy: men jeg får teste denne i år og se om 3-fot sjuka slår inn :lol:

 

Takker for alle tips dere kom med :thumbsup:

 

Redigert av Capt Chaos (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...