Trophy Startet 12.Januar.2019 Del på Facebook Startet 12.Januar.2019 Har byttet ut varmtvannstank med ny og lurer på om eg må bruke noe guffe eller gjengetape for å feste de vinklede plastkoblingene på metallkoblingene på tanken ?? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tom Rør Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Er det gjenger, eller slette stusser? Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 plast koblinger mot varmtvannstank, har tenkt og få lekkasje etterhvert du da, plasten tåler ikke varmen over tid, det samme har mange fått erfare med dem her rør i rør systemene på hus også at dem sprekker opp rørene som blir brukt på varmtvannet Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Trophy skrev for 12 timer siden: Har byttet ut varmtvannstank med ny og lurer på om eg må bruke noe guffe eller gjengetape for å feste de vinklede plastkoblingene på metallkoblingene på tanken ?? Bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 (redigert) Da jeg satte inn ny vv tank i seilbåten, alt vannanlegg ble fornyet, satte jeg på en flexibel metallslange som første del ut av tanken. Cm 30-40 cm lang. standard greie og ble anbefalt dette som første tilkobling. Deretter plastkoblinger og plastrør type hurtigkoblinger. Jeg antar det er denne flexible greia du ikke har fått med deg. Men det er vel ikke noen båtutstyrsforretniner igjen i Åleby? denne monterte jeg for å drøye varmtvannet. Redigert 12.Januar.2019 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Tom Rør skrev for 12 timer siden: Er det gjenger, eller slette stusser? Det er gjenger Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Andor skrev for 12 timer siden: plast koblinger mot varmtvannstank, har tenkt og få lekkasje etterhvert du da, plasten tåler ikke varmen over tid, det samme har mange fått erfare med dem her rør i rør systemene på hus også at dem sprekker opp rørene som blir brukt på varmtvannet Det har holdt i 19 år på den gamle... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 (redigert) Lazyjack skrev for 11 timer siden: Bilde! Den gamle. Grunn til at eg spør er at eg er redd for lekkasje mellom koblingene. Det er jo vanlig med plastrør i båt og metall på tank Redigert 13.Januar.2019 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Eureka skrev for 11 timer siden: Jeg antar det er denne flexible greia du ikke har fått med deg. Men det er vel ikke noen båtutstyrsforretniner igjen i Åleby? denne monterte jeg for å drøye varmtvannet. Kjøpte siste varmtvannstanken billigsalg når de la ned. Skulle starte opp igjen etter nyttår blei det sagt... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Eureka Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Ny tank. Gjelder de 2 koblingene blå og rød. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
oechri Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Gjengeteip vil vel fungere fint, eller så bruker jeg loctite 577 på alle rørkoblinger Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Jeg ville brukt hamp eller Loctite gjengetråd. Tape har begrensninger i den forstand at man ikke kan skru tilbake uten at det oppstår fare for lekkasje. Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Tom Rør skrev 1 time siden: Jeg ville brukt hamp eller Loctite gjengetråd. Tape har begrensninger i den forstand at man ikke kan skru tilbake uten at det oppstår fare for lekkasje. Støtter rørleggeren her Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trophy Svart 14.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Takker? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.