MorganX Startet 12.Januar.2019 Del på Facebook Startet 12.Januar.2019 Har kjøpt meg båt med Mercruiser alpha one gen 2 hekkagregat i fjor. Drevet lakket jeg i fjor sommer. Det er fra 1998 og ser greit ut ,men litt ruglete i lakken. (pusset ikke helt rent før jeg lakket det svart) Så det var begynt å bli antydninger til groe etter 2 mnd i sjøen i fjor. Derfor lurte jeg på om jeg skulle stoffe drevet til våren. Hva burde jeg gjøre, båten ligger ute hele sommeren i oslofjorden? Sitér dette innlegget Link to post
fjordgrynt Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Stoffing er fornuftig, men dette er aluminium, så ikke bruk det samme kobberbaserte bunnstoffet man gjerne bruker på skroget Groe på et hekkagregat vil man ikke ha - så å stoffe det, er en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Du får kjøpt egne drevsprayer som passer fint for dette formålet, bare husk å ikke spraye sinken. :) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
MorganX Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 (redigert) Har sett på drevspray fra Seajet og fra Jotun. Hvem er å anbefale? Redigert 13.Januar.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Har god erfaring med seajet 034 ( erstattet av 038 ). Sikkert mange andre som funker bra også. Husk å spray nok på, slik at det varer hele sesongen, blir stor slitasje i forkant av nedre hus og kavitasjonsplate. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Bårdp Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Har brukt en fra Hempel som har fungert greit. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Og for å gjøre forvirringen komplett, jeg har brukt Jotun drevspray og er fornøyd med den :) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
MorganX Svart 14.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 (redigert) Ingen flere som har erfaring med Seajet og Jotun sin drevspray? Kunne tenke meg tilbakemelding fra noen som har prøvd begge to. Det er sikkert forskjellige stoffer i drevsprayen til de to produsentene.. så lurer på erfaringene folk har på hvem det gror mest på? Redigert 14.Januar.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Mest sannsynlig er det vel samme fabrikk som produserer for alle merkene bare med forskjellige etiketter. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Jeg brukte vanlig bunnstoff for aluminium fra Seajet. Mye bedre enn drevspray. Dette var i indre havn i Horten Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Førstefender Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 46 minutes ago, Faxen said: Jeg brukte vanlig bunnstoff for aluminium fra Seajet. Mye bedre enn drevspray. Dette var i indre havn i Horten Samme gjorde jeg, dårlig erfaring med spray, brukte rulle og kost og smørte på.. Ser ikke så lekkert ut, men er under vann, så bryr meg ikke, minimalt med groe, det er det viktigste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.