Jump to content

Hjelp med båtkjøp i Bergen, 43ft seilbåt

Ruppe

Recommended Posts

Hei. Jeg vurderer å kjøpe en seilbåt som ligger i Bergen, og jeg er ikke så erfaren seiler og vet ikke helt hva jeg skal se etter ved kjøp av båt. Hadde flaks ved mitt første kjøp, men nå blir det snakk om en del mer penger og da vil jeg gjerne vite litt mer om hva jeg skal se etter. 

Det er snakk om en 43ft seilbåt tiltenkt jordomseiling. 

Noen som har noen konkrete tips? Eller om noen har lyst til å ta en titt på den for meg/ sammen med meg hadde jeg blitt glad ?

Velkommen til forumet, spennende fase du befinner deg i nå. Dersom du legger ut link til Finn-annonse, kan du kanskje få spesifikke råd til "din" båt :thumbsup:

Alder og stand på seil, titt under dørken og motorrom, spørsmål som når service, filter etc er skiftet, hvordan er det med skroggjennomføringer - en med god kontroll på vedlikehold bør kunne svare på dette, mye vil avhenge av hvor gammel båten er og hvordan den er utstyrt.. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...