Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Framtia skrev On 17.1.2019 at 20.48: her ser du hva man kan få for ca 280.000, (aner ikke om den er verdt pengene): https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=136035713 Vis hele sitatet Takk for forslag :) Ser det er mange som anbefaler seilbåt, men jeg kan ikke seile og det virker styrete å skulle holde på med selv. Jeg aner heller ikke om det er verdt pengene, har null snøring der. :P Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Seiling er ikke spesielt vanskelig, og man kan alltids la være å bruke tekstilmotoren, det er mange som ikke seiler spesielt mye fordi om man har seilbåt :-) Fordelen er jo at du kan komme deg et godt stykke avgårde uten å måtte bruke diesel. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
tilplan Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Når en ser på sjøen om sommeren, så ser det ut til at det er helt vanlig at seilbåteiere ikke kan seile En stor fordel med seilbåt er at en kan få mer plass for pengene. Det må være en viktig faktor om en skal bo i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 tilplan skrev On 17.1.2019 at 21.03: Når en ser på sjøen om sommeren, så ser det ut til at det er helt vanlig at seilbåteiere ikke kan seile En stor fordel med seilbåt er at en kan få mer plass for pengene. Det må være en viktig faktor om en skal bo i båt. Vis hele sitatet Hehe :) Er en sjarmerende og vakker type båt det er sant. Plass er viktig, trenger å kunne bevege seg litt rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Framtia skrev On 17.1.2019 at 21.01: Seiling er ikke spesielt vanskelig, og man kan alltids la være å bruke tekstilmotoren, det er mange som ikke seiler spesielt mye fordi om man har seilbåt :-) Fordelen er jo at du kan komme deg et godt stykke avgårde uten å måtte bruke diesel. Vis hele sitatet Kanskje ikke, det finnes sikkert ulike typer hvor noen er enklere å håndtere enn andre og.. Jeg har ikke snøring så jeg vet ikke og som en annen sa så er har seilbåter mer plass, så skal vurdere det, men føler nok at der noe ala dette jeg ønsker å ende opp med: https://barges.apolloduck.co.uk/boat/barges-coastal-barge/580461 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Skal du ha noe slikt bør du bosette deg i et land som har kanaler du kan ferdes på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 De fungerer i skjærgården i Norge også... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Ikke noe jeg ville gitt meg ut på, men det er mye som går. Poenget er at det finnes bedre egnede båter for Norske forhold. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Men om du ikke er avhengig av å bo i Norge, ville jeg tatt turen til Tyskland og BeNe Lux landene... Der kryr det av disse kanalbåtene, og samme gjør det av båtboere... Hadde selv min egen båt vinteren over midt i Amsterdam i 2011..artig form for båtliv der nede på kanalene.. Billigste havnene på kanalene var Tyskland og Frankrike... Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Ida Marie III skrev On 17.1.2019 at 21.36: De fungerer i skjærgården i Norge også... Vis hele sitatet De gjør det? Supert! Bor sørpå så er ikke så værhardt her som lenger vest, er fra Vestlandet og der kan det storme.. ! Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 index skrev On 17.1.2019 at 21.40: Ikke noe jeg ville gitt meg ut på, men det er mye som går. Poenget er at det finnes bedre egnede båter for Norske forhold. Vis hele sitatet Norske forhold er ganske relativt, er fra Vestlandet og er enig i at både vestover og nordover er det rimelig værhardt, her i Telemark hvor jeg bor er det jo rene syden i forhold, savner nesten regnet og stormene.. Det finnes nok bedre båter for norske forhold, men typen jeg la ut er visstnok en Coastal barger og er en gammel fraktbåt som gikk mellom Nederland og England tror jeg, tåler nok litt mer en de typiske smale kanalbåtene. Vet ikke, men hjertet mitt trekkes mot disse. så må finne en som duger :) Når Tor Heyerdahl seilte med en flåte og fikset det (Fantes sikkert bedre egnede fartøy), så kan vel jeg bo i en slik en :P hehe Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Ida Marie III skrev On 17.1.2019 at 21.44: Men om du ikke er avhengig av å bo i Norge, ville jeg tatt turen til Tyskland og BeNe Lux landene... Der kryr det av disse kanalbåtene, og samme gjør det av båtboere... Hadde selv min egen båt vinteren over midt i Amsterdam i 2011..artig form for båtliv der nede på kanalene.. Billigste havnene på kanalene var Tyskland og Frankrike... Vis hele sitatet Nei, jeg er ikke avhengig av å bo i Norge, så vurderer alt fra England til Nederland, Frankrike og Beneluxlandene har jeg ikke tenkt på, Ikke Tyskland heller. Det åpner opp mange muligheter :) Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 index skrev On 17.1.2019 at 21.32: Skal du ha noe slikt bør du bosette deg i et land som har kanaler du kan ferdes på. Vis hele sitatet Vurderer det, men har troa på at de kan fungere her jeg bor også. Kan fint fungere i Porsgrunnselva bl.a :) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Thersil skrev On 17.1.2019 at 22.13: De gjør det? Supert! Bor sørpå så er ikke så værhardt her som lenger vest, er fra Vestlandet og der kan det storme.. ! Vis hele sitatet Det kommer kanalbåter på ferie til Norge hver sommer, mange av de er langt mer sjødyktig en det som lages i Norge.. Kjenner selv nederlendere som mer en en gang har gått direkte fra Nederland, og rett til Vestlandet med kanalbåt... Sitér dette innlegget Link to post
Thersil Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Ida Marie III skrev On 17.1.2019 at 22.30: Det kommer kanalbåter på ferie til Norge hver sommer, mange av de er langt mer sjødyktig en det som lages i Norge.. Kjenner selv nederlendere som mer en en gang har gått direkte fra Nederland, og rett til Vestlandet med kanalbåt... Vis hele sitatet Vet du! Tusen takk! Det var det jeg hadde følelsen på selv, mange av de er jo omgjorte fraktebåter. Det var alt jeg tenkte å vite. Bare å finne riktig type og en jeg har råd til :) og blir det ikke som jeg har tenkt, så har jeg i alle fall prøvd :) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 TS har en drøm og det er viktig å ha drømmer og ambisjoner her i livet. Men TS virker uinteressert i å høre en enkelt sannhet. Båt er dyrt. Har til gode å høre noen sier «Det som er fint med båtliv er at det er så billig» Som jeg pleie og sier «Owning a boat is like owning a big black hole that you throw money into. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Vesterskog Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 PiperBill skrev On 18.1.2019 at 15.10: TS har en drøm og det er viktig å ha drømmer og ambisjoner her i livet. Men TS virker uinteressert i å høre en enkelt sannhet. Båt er dyrt. Har til gode å høre noen sier «Det som er fint med båtliv er at det er så billig» Som jeg pleie og sier «Owning a boat is like owning a big black hole that you throw money into. Vis hele sitatet Jeg kjenner flere som har klart å ha det fint på sjøen til relativt lav kost, men det kommer veldig an på hvilke krav en setter selv. På samme måte kjenner jeg flere som klarer / har klart seg med bil til under 20'. Det ser ofte ut deretter og da men det trenger ikke bety noe for kosen Relatert til tråden, med det som legges frem her så vil det koste noen laken ja. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 (redigert) Ida Marie III skrev On 17.1.2019 at 22.30: Det kommer kanalbåter på ferie til Norge hver sommer, mange av de er langt mer sjødyktig en det som lages i Norge.. Kjenner selv nederlendere som mer en en gang har gått direkte fra Nederland, og rett til Vestlandet med kanalbåt... Vis hele sitatet "Kanalbåt" er jo så mangt. Jeg har vært opp og ned Svenskekysten i 30 år og har tilgode å se det Thersil kaller "narrowboat" i det farvannet. Det er en god grunn til det og det er at disse ikke er sjødyktige og totalt uegnet for åpent hav og havkryssinger. Redigert 18.Januar.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 Lazyjack skrev On 18.1.2019 at 18.37: "Kanalbåt" er jo så mangt. Jeg har vært opp og ned Svenskekysten i 30 år og har tilgode å se det Thersil kaller "narrow boat" i det farvannet. Det et en god grunn til det og det er at disse ikke er sjødyktige og totalt uegnet for åpent hav og havkryssinger. Vis hele sitatet Joda, det er forskjell på kanalbåter...på lik linje med lystbåter laget i Norge for eksempel.. Det er ikke for hvem som helst, eller hva som helst, og legge ut på havet fra nord Holland med kurs for Norge... Men som sagt, det kommer ofte kanalbåter opp den veien, jeg kjenner flere.. Nå har jeg forstått trådstarter slik at havkryssing ikke er noe han er opptatt av... Men derimot skjermet skjærgård...det går nok fint, kombinert med normalt "bondevett".... Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 Anbefaler en eller flere turer med Skibladner på Mjøsa til sommeren og kjenn på hvordan sjølivet er. DET er billig d. Å ha båt er et pengesluk ut av en annen verden... Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 (redigert) Kjøp deg en lekter, slå opp telt på den! https://www.finn.no/boat/forsale/search.html?q=lekter&segment=120 Eller trill ombord en campingvogn https://www.finn.no/car/caravan/search.html?location=20009&q=campingvogn+&sort=2 Redigert 18.Januar.2019 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Gudrun Svart 19.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2019 (redigert) Ja eller kanskje denne under her? Bør være enkel å isolere og innrede, eller? En god vedovn er sikkert og å foretrekke for å spare på strømmen? Tipper "Sjuve Gjenvinning har brukte vinduer for eksempel. http://www.skipsbrukt.no/ Masse muligheter her...Ja hvis det er stål igjen i bunnen da. Men som du ser pengene får bein å gå på, uansett. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=107771771 Redigert 19.Januar.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2019 Gudrun skrev On 19.1.2019 at 9.28: Masse muligheter her...Ja hvis det er stål igjen i bunnen da. Men som du ser pengene får bein å gå på, uansett. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=107771771 Vis hele sitatet Ugh ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.