Tommern' Startet 20.Januar.2019 Del på Facebook Startet 20.Januar.2019 Jeg har byttet overtrykksventilen på varmtvannstanken men den nye lekker også når vannet blir varmet opp av motor. Det står i papirene at dette kan forekomme og at det er normalt. Dette er sånn passe irriterende. Løser jeg dette med en ekspansjonstank? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2019 Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 En ekspansjonstank skal løse problemet?? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Januar.2019 Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 At ventilen skvetter litt er normalt, men ikke noe problem utover at det er irriterende. Alternativ til ekspansjonstank, om du velger å kurere symptomene heller enn årsaken: Koble en slange på ovetrykksventilen og led vannet ned i en flaske, spylerveskekanne eller noe slikt. Eller aller helst legg slangen slik at vannsølet går over bord. På vår Viksund er det originalt fra fabrikk montert en slange som leder vannet ut gjennom luftiinntaket til motorrommet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bitteliten Svart 20.Januar.2019 Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 Sjekk at ikke termostat temperaturen på vv berederen er stilt for høyt også Jwg trodde jeg hadde en skvettete overtrykksventio helt til jeg sjekket og fant en løs slangeklemme ?? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 20.Januar.2019 Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 Hej Jag har kopplat en slang från övertrycksventilen till vattentanken, gick in med en t-koppling på luftningen. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 21.Januar.2019 Del på Facebook Svart 21.Januar.2019 På min windy er det koblet en slange fra ovetrykksventil og til et T-stykke rett på slangen der lensepumpeslangen går ut i skroggjennomføringe. Hel genial løsning og det bilr ikke noe vannsøl Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Januar.2019 Del på Facebook Svart 21.Januar.2019 (redigert) Pleier å stoppe pumpen før avgang og åpne varmtvannskranen et kort øyeblikk. Da bygger det seg ikke opp noe særlig trykk når vannet blir varmt. Når jeg slår av pumpen utelukker jeg og å f.eks tømme hele vanntanken i kjølen hvis en slangekobling ryker under gange. Hører ikke om pumpen går. Å føre varmt vann fra berederen inn på vanntanken... Vel er vel på sikt laget muligheter for god vekst av bakterier vi ikke ønsker der? Redigert 21.Januar.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 21.Januar.2019 Del på Facebook Svart 21.Januar.2019 (redigert) Gudrun skrev for 4 timer siden: Å føre varmt vann fra berederen inn på vanntanken... Vel er vel på sikt laget muligheter for god vekst av bakterier vi ikke ønsker der? Hej Det stämmer inte, sämst är det mellan 20-50 grader. Jag har ca 85 grader på motorn och får samma temperatur i varmvattenberedaren. 80 grader är det samma som pastörisering. Hälsningar Ove Redigert 21.Januar.2019 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Januar.2019 Del på Facebook Svart 21.Januar.2019 (redigert) Ja det stemmer Ove T, men det jeg tenker på var en forsker eller hva det var innen akkurat "reint vann" eller hva det var som i et båtblad for en del år siden tok opp muligheten. Han hadde tenkt over hva som skjedde ombord hos han. Det vil komme en svett med varmt vann inn på vanntanken hver gang du kjører opp turtallet og det står full vanntrykk på vannledningen.. Står varmtvannstanken montert en plass det er mye vibrasjon fra motor kan det bli en del mer da ventilen ikke klarer å holde helt tett under gange. Det er mange måter og løse problemet til trådtstarter på og jeg forteller hvordan jeg enkelt har løst det. Redigert 21.Januar.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.