Jump to content

Yamarin 65DC eller 68/76


Aslak84

Recommended Posts

Vurderer ny båt da jeg har fått et tilfelle av 3 fots syken igjen. Vi har i dag en Yamarin 59DC, og er veldig godt fornøyd med den. Men kunne gjerne hatt litt mer plass. Var hos forhandleren i går å fikk sett på 65DC , og den fremstod som en kjekk familiebåt. Men jeg lurer på om denne størrelsen fortsatt medfører flere kompromiss med tanke på alt de har fått plass til. Vurderer derfor å beholde båten vi har i dag, og heller spare i 1-2 sesonger til for å komme opp i 68/76 segmentet. Er det noen som har hatt 64 eller 65 og 68 eller 76, som kan gjøre seg noen tanker rundt hvorvidt 65DC svarer på et allround daycruiser behov. Eller om steget opp til 68/76 var en «øyeåpner». Jeg klarer ikke helt å se veldig store fordeler med 68/76 dersom man ikke tenker overnatting.

Kan legge til at vi kommer til å gå over til weekend segmentet om 5-6 år når ungene blir gamle nok til at det passer oss best. Slik at det per i dag stort sett er dagsturer som gjelder. Kanskje 65DC dermed kan dekke vårt behov de neste 5-6år uten å utløse et nytt akutt tilfelle av 3fots syken....?

Link to post
Share on other sites

Hvis du går fra 59dc til 65dc får du en båt som er en del bedre i bølger og føles generellt mer solid. Om plassen i 65dc er stor nok til ditt bruk må du vurdere selv, anbefaler å få til en prøvetur med alle sammen for å vurdere om plassen er god nok.

Yamarin 76/79dc har en del større plass både ut og inne, der er også toalett, viktig for noen, men hvis overnatting ikke er på planen, ville jeg gått for 65dc.

68dc  blir litt midt i mellom, kan også fåes med toalett.

 

Det  viktigste du kan gjøre er å få testet de båtene som kan være aktuell, og ta med fullt mannskap, da får man et godt vurderingsgrunnlag.

 

Hvis du bruker båten ut til holmer og skjær, går på land, griller og bader, vil en 65dc klare seg utmerket. Kjører man rundt hele dagen og er mye ombord i båten vil jo 68dc og 76/79dc komme mer til sin rett.....

 

Yamarin 79dc er over 8m hvis det har betydning. Jeg vurderer også oppgradering til 79dc e.l. eller  skikkelig weekendcruiser, men har ikke bestemt meg enda, kan godt hende jeg venter en sesong til.....

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...