Jump to content

Identifisering av årsmodell VDO vind instr


leiohel

Recommended Posts

pipe skrev 10 minutter siden:

Jeg ville vippet ut instrumentet da det ofte kan være ett klistremerke bak som indikerer uke og år det er produsert.

Hadde jeg vært lur, så hadde jeg gjort det. Men det ble glemt og nå er jeg i Norge og båten i Hellas. 

 

Leif ove

 

Link to post
Share on other sites

Er det ettermontert? Eller kan det være fra båtens byggeår - ville ikke sett bort fra det?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Jeg kan nok tar feil, men jeg mener at de senere modellene så annerledes ut.
Det finnes minst en generasjon mellom din og LOGIC-seriene som kom senere, derfor.
Det beste er nok at du sjekker først før du prøver å handle noe.
Men før du handler noe burde du kanskje plukke mastenheten fra hverande for å se hva som er skadet.
Noe kan repareres forholdsvis enkelt.

:fishing:
Jørg

 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

On 1/20/2019 at 11:48 PM, leiohel said:

Hadde jeg vært lur, så hadde jeg gjort det. Men det ble glemt og nå er jeg i Norge og båten i Hellas. 

 

Leif ove

 

Da utgår det.
Da ville jeg snekret i sammen en e-post med bilde av instrumentet å sendt en forespørsel til VDO Marine.
Mulig du kan få ett svar i fra den norske importøren som er Leif O Strøm men de overtok agenturet i fra Sleipner Motor nå nylig.
Kellox som var importør da dette instrumentet var nytt finnes det antagelig ikke ansatte igjen som var med den gangen.
Av de tre overnevnte ville jeg tro Sleipner Motor har mest kompetanse man de har ikke agenturet lenger.
Normalt er de både blide og hjelpsome så det skader jo ikke å høre om de kan hjelpe deg med å svare på spørsmålene.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev for 15 timer siden:

Da utgår det.
Da ville jeg snekret i sammen en e-post med bilde av instrumentet å sendt en forespørsel til VDO Marine.
Mulig du kan få ett svar i fra den norske importøren som er Leif O Strøm men de overtok agenturet i fra Sleipner Motor nå nylig.
Kellox som var importør da dette instrumentet var nytt finnes det antagelig ikke ansatte igjen som var med den gangen.
Av de tre overnevnte ville jeg tro Sleipner Motor har mest kompetanse man de har ikke agenturet lenger.
Normalt er de både blide og hjelpsome så det skader jo ikke å høre om de kan hjelpe deg med å svare på spørsmålene.

Meget godt innspill. Takker og bukker.

 

Leif ove

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...