Nerdy Startet 22.Januar.2019 Del på Facebook Startet 22.Januar.2019 Hei, har per nå en aluminiumspropell på båten 13 3/4 X 21. Fikk anbefalt fra Winrace Propellers en Turbo 1 propell de hadde i størrelse 14 1/4 X 19. Propellen jeg har idag fungerer egentlig helt greit klarer 38, muulig 39 knop. Og med maks tilt drar jeg vel akkurat 5500. Noen som har peiling på dette? Hvordan forskjell børnjeg merke med en mindre stigning, men litt større diameter? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 23.Januar.2019 Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 Det er nok en sort stålpropell du har, yamaha bruker ikke alu på så store maskiner. Turbo er gode propeller, og Winrace bytter dersom propellen ikke skulle passe. Det gjorde de ihvertfall før. Og anbefalingene derfra pleier å være gode? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Januar.2019 Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 hva slags turtall ender du på uten å tilte maksimalt? Jeg mistenker turtallet ditt er en tanke lavt om det havner for mye under 5500 på vanlig full gass - jeg ville ville foretrukket å hatt toppturtallet et sted mellom 5500 og 6000 på disse firetakterne Også vanskelig å sammenligne mellom forskjellige propelldesign. Turboen vil ha bedre grep av 2 årsaker, større diameter samt pga bladutforming. Bladutformingen vil også være mer agressiv på turboen slik at den vil kunne oppføre seg som at den har større stigning. Jeg vil tippe at du vil merke forskjell på marsjfart også. Hvor mye , det tør jeg ikke si, her må det nok en test til for å finne ut. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.