Wisswass Startet 22.Januar.2019 Del på Facebook Startet 22.Januar.2019 Hei. Har prøvd å fyre opp en Pyro P21 båtvarmer fra 1978 ute i garasjen ikveld og jeg lurer på hvor lang tid det tar å få dieselen frem til brennpotta etter at systemet har vært tømt. Jeg la Pyroen på siden på benken for å teste viften og det resulterte i at dieselen i regulatoren og mest sannsynlig resten av systemet rant ut. Ovnen har ikke vært i bruk på mange år. Magnetventilen fungerer og jeg har skrudd opp røret under regulatoren og sjekket at det drypper diesel, så jeg antar at regulatoren er ok. Jeg lot Pyroen stå på i hvertfall en time ikveld uten å se antydninger til diesel i brennpotten. Hvor lang tid tar det å fylle opp systemet og hvor i brennkammeret/potta lommer dieselen ut? Det var heller ikke med eksosrør til ovnen, er det fornuftig å bruke rustfritt? Og er gjennomføringen i taket bare et rør med en påsveiset plate? Tips mottas med takk =) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 23.Januar.2019 Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 Finnes en tråd her på forumet, og som linker videre til andre tråder: Kanskje du finner svar her? Om ikke, så produseres det Pyrobysser fremdeles, om enn i mindre i mindre målestokk. Ring til produsenten: https://www.ulmatec.no/ulmatec4/versions/ver/users/ulmatec4/files/Pyro_baatovner.pdf og jeg er helt sikker på at du får hjelp. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
rogeri Svart 24.Januar.2019 Del på Facebook Svart 24.Januar.2019 (redigert) Neppe mer enn 2-3 minutter, etter hva jeg har sett de gangene jeg har hatt service og rengjøring på mine Pyro ovner. Sjekk også plastsilen som ligger bak lokket i tilførselrøret i underkant av flottørhuset. Redigert 24.Januar.2019 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Januar.2019 Del på Facebook Svart 24.Januar.2019 Som rogeri sier over her kan silen være tett. En annen ting er magnetventilen i regulatoren siden du nevner du har lagt ovnen på siden. da vil den i hvert fall på f.eks. Reflexovnene normalt stenge og bli stående. Husker ikke om de er avhengig av strøm disse regulatorene for å slippe diesel gjennom.. Noen ganger nå alt annet er prøvd kan det å få utført en full sjekk av regulator etc. være noe å tenke på, begynner jo å bli en stund siden 1978.. Du oppgir du bor i samme fylke som produsenten... Vil tro som Wallas Service sier: En telefon til produsent løser det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Wisswass Svart 24.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2019 (redigert) POBLEM LØST!!! :) Takker så mye for engasjementet. Ovnen ble fyrt opp ute i garasjen i går og fungerer utmerket =) Problemet var bare at hullet for tilførselen av diesel til brennpotta var potte tett :P Jeg hadde rotet nedi der med et skrujern for å prøve å finne hullet tidligere, men fant det ikke. Etter en telefonsamtale fra en annen Pyroeier, så fikk jeg vite at hullet lå i bunnen av potta, og da fant jeg det. Jeg var ikke sikker på hvor dieselen kom ut skjønner dere og tenkte at jeg kunne spørre på et forum isteden for å grise til benken min med diesel. hehe!! Takk skal dere ha, nå blir det varmt her. :) Redigert 24.Januar.2019 av Wisswass (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Januar.2019 Del på Facebook Svart 24.Januar.2019 Ja men det var kjempebra!!! Ikke uten grunn vi etterlyser bilder når det skal gis råd. Har ikke tall på hvor mange tråder vi har hatt her hvor vi har vært på "side 2 og gjerne 3" før alle de små detaljene er kommet på bordet. Når det skal gis råd blir det derfor ofte en masse skudd i blinde. Håper du blir fornøyd med den ovnen! Som en bekjent nordpå sa: "Aner ikke hva den heter, fyrer i den om høsten og slukker ut på våren".. Sitér dette innlegget Link to post
Wisswass Svart 24.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2019 Jojo, mye skjer i blinde... Men heldigvis er ikke denne ovnen så innmari avansert, og det er ikke så mange skruene en kan gjøre feil. Har et inntrykk av at 99% liker denne ovnen og sier den er veldig trofast, noe jeg og tror den er. Det sies også (som du nevner her) at den kan brenne i månedsvis uten noe tull, og det er da en fjær i hatten for Pyro. Da jeg søkte inne på forumet her, så fant jeg lite info/tråder med Pyro, og med tanke på hvor mye av de som er solgt... ja, så bevitner det lille antallet tråder om Pyro at det er lite mikkmakkeri med ovnen!! Det gledes!! :) Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.