Jump to content

Koble sammen to stk C80 plottere

Jule

Recommended Posts

Jeg har C120 og C70. De er koblet sammen på samme NMEA og på samme kabler på GPS'en. Begge får samme GPS signal, de får samme dybdesignal (kun tallet) og de gir begge signal til VHF. Ruter og merker jeg har lagt inn på den ene vises også på den andre dersom begge er på samtidig. Jeg har kart i begge. Undersøkte for noen år siden, men man får ikke disse til å vise samme kart på begge eller speile bilder på begge. Gikk ikke. Jeg har lagt radarkabel bare til den ene, men hvis jeg skulle ønske å ha radarbilde på den andre kan jeg kjøpe en radar-skjøtekabel og legge fra enden av den ene og frem til den andre. Må da plugge ut/inn dette skjøtepunktet avhengig av hviken plotter man vil ha radarbilde på. For meg holder det med radarbilde på den ene, så jeg har ikke forsøkt løsningen i praksis.

Tror nok ikke det er mulig nei.

Et utvalg av Lowrance sin HDS-serie har to nettverkskontakter. Denne kan brukes for å koble skjermer sammen og få kart fra den ene til den andre (eller radar og ekkolodd for den saks skyld).

Fungerer utmerket! Men, jeg hadde overlevd på havet uten å koble dem samme også.. Radar på en og kart på den andre..

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...