Jule Startet 26.Januar.2019 Del på Facebook Startet 26.Januar.2019 Kan to raymarine c80 plottere kobles sammen med multiplexer. vil det da si at begge virker likeverdig med kart kun i den ene ? Hilsen Jule Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Januar.2019 Del på Facebook Svart 26.Januar.2019 Velkommen til Baatplassen. Ikke peil. Mulig tips her. https://digitalyacht.net/2018/03/10/opencpn-ikommunicate-autopilot/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 26.Januar.2019 Del på Facebook Svart 26.Januar.2019 C80 har Seatalk og NMEA og ingen av disse fungerer for å overføre kartdata. Sitér dette innlegget Link to post
Jule Svart 26.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2019 Da vet jeg det , Takk ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Januar.2019 Del på Facebook Svart 26.Januar.2019 Kan man speile radarbilde ? Eller bare gps signal... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Stekepanne Svart 27.Januar.2019 Del på Facebook Svart 27.Januar.2019 (redigert) Hva med å splitte GPS-signaler? Da vil jo bildene bli relativt like!? (jeg aner ikke om dette lar seg gjøre. Bare et forslag) Redigert 27.Januar.2019 av PostIT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Januar.2019 Del på Facebook Svart 27.Januar.2019 PostIT skrev 54 minutter siden: Hva med å splitte GPS-signaler? Da vil jo bildene bli relativt like!? (jeg aner ikke om dette lar seg gjøre. Bare et forslag) Hjelper lite med GPS-signaler til begge plotterne når TS kun har har kart i den ene. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Januar.2019 Del på Facebook Svart 27.Januar.2019 Jeg har C120 og C70. De er koblet sammen på samme NMEA og på samme kabler på GPS'en. Begge får samme GPS signal, de får samme dybdesignal (kun tallet) og de gir begge signal til VHF. Ruter og merker jeg har lagt inn på den ene vises også på den andre dersom begge er på samtidig. Jeg har kart i begge. Undersøkte for noen år siden, men man får ikke disse til å vise samme kart på begge eller speile bilder på begge. Gikk ikke. Jeg har lagt radarkabel bare til den ene, men hvis jeg skulle ønske å ha radarbilde på den andre kan jeg kjøpe en radar-skjøtekabel og legge fra enden av den ene og frem til den andre. Må da plugge ut/inn dette skjøtepunktet avhengig av hviken plotter man vil ha radarbilde på. For meg holder det med radarbilde på den ene, så jeg har ikke forsøkt løsningen i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 27.Januar.2019 Del på Facebook Svart 27.Januar.2019 Tror nok ikke det er mulig nei. Et utvalg av Lowrance sin HDS-serie har to nettverkskontakter. Denne kan brukes for å koble skjermer sammen og få kart fra den ene til den andre (eller radar og ekkolodd for den saks skyld). Fungerer utmerket! Men, jeg hadde overlevd på havet uten å koble dem samme også.. Radar på en og kart på den andre.. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Stekepanne Svart 27.Januar.2019 Del på Facebook Svart 27.Januar.2019 2 hours ago, Lazyjack said: Hjelper lite med GPS-signaler til begge plotterne når TS kun har har kart i den ene. Ahaaaa! Smart :D Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 spør her jeg, som mange har kunnskap. kan jeg bruke 1 c80 kun til radar og 1 c80 til kart? noen som har dette å fungerer det ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Det burde vel gå - de har vel da ingen koblinger seg i mellom i det hele tatt? Med mindre Radar-maskinen krever en GPS tilkobling for å virke. Men GPS signalet kan de forsåvidt dele (det gjør mine, hhv C120 og C70 hvor jeg har radar bare på den ene). Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 btt skrev On 29.1.2019 at 11.55: spør her jeg, som mange har kunnskap. kan jeg bruke 1 c80 kun til radar og 1 c80 til kart? noen som har dette å fungerer det ? Det burde vel gå bra, men du mister jo muligheten til radar overlay på kartet. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Radar overlay virker bare på gammel software eller med egen headingsensor. Det er grunnen til at jeg ikke har oppgradert software. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.