Pondus1236 Svart 29.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Falt ikke helt i smak den Aquador'en. Som Kalle sier, det er noe med å ha åpning bak. Til vårt bruk er det et viktig element. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Pondus1236 skrev 16 minutter siden: Falt ikke helt i smak den Aquador'en. Som Kalle sier, det er noe med å ha åpning bak. Til vårt bruk er det et viktig element. Nesten alle nye båter har nå en åpning bak. Etter min ening gir dette en helt annen følelse om bord. At de har klart å begrense behovet for "klatring" i båtene er et enkelt med genialt design grep. Problemet er at dette for min del har blitt en "må ha" løsning i neste båt, og da har man ikke all verden å velge imellom av litt endre båter... Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 29.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 R.O skrev for 1 time siden: Nesten alle nye båter har nå en åpning bak. Etter min ening gir dette en helt annen følelse om bord. At de har klart å begrense behovet for "klatring" i båtene er et enkelt med genialt design grep. Problemet er at dette for min del har blitt en "må ha" løsning i neste båt, og da har man ikke all verden å velge imellom av litt endre båter... Askeladden, Uttern, Finnmaster, Ibiza delvis, det begynner jo å bli noen, heldigvis. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 R.O skrev for 2 timer siden: Nesten alle nye båter har nå en åpning bak. Etter min ening gir dette en helt annen følelse om bord. At de har klart å begrense behovet for "klatring" i båtene er et enkelt med genialt design grep. Problemet er at dette for min del har blitt en "må ha" løsning i neste båt, og da har man ikke all verden å velge imellom av litt endre båter... Pondus1236 skrev 35 minutter siden: Askeladden, Uttern, Finnmaster, Ibiza delvis, det begynner jo å bli noen, heldigvis. Litt "eldre" båter var det jeg prøvde å skrive..:) mange alternativer i dag ja, men da må budsjettet strekkes litt...? Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 29.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Ja, enig der. Føler meg "tvunget" til å kjøpe nyere båt. Fæle greier... Tenker en rundt tre år gammel, ser for meg at det gir mest for pengene. Endel verditap er da tatt, og den er mindre fall i verdi de neste årene. Noen med et estimat på gjennomsnittlig verditap de første tre årene? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 (redigert) Hva med å prøve å kjøpe en demobåt sånn som jeg gjorde? Kan gjøre en grei deal der! Verdifall vil vel variere etter båtmerke og utstyr. Kjøper du en Benetau f.eks vil jeg tro den faller mer i verdi enn f.eks Askeladden. Redigert 29.Januar.2019 av Kalle Well (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Pondus1236 skrev 10 minutter siden: Ja, enig der. Føler meg "tvunget" til å kjøpe nyere båt. Fæle greier... Tenker en rundt tre år gammel, ser for meg at det gir mest for pengene. Endel verditap er da tatt, og den er mindre fall i verdi de neste årene. Noen med et estimat på gjennomsnittlig verditap de første tre årene? Enig at det kan være gunstig å kjøpe tre år gamle båter. Ferdig innkjørt, og gode som nye. Det er vel ingen som kan gi en fasit på hva som er normalt verditap. Jeg kjøpte ny båt for fire år siden. (Noe som mange mente var tullete) Da sto Euroen i under åtte kroner. Noe som nyprisen gjenspeilet. Nå med euro rundt ti, og relativt stor etterspørsel etter Day-cruiser med utenbordsmotor, så har det vert relativt stor prisstigning på nye båter. Dette gjenspeiles også i bruktpriser. Så hva som er "fornuftig", det vil fremtiden gi svaret på. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 29.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Ja, mulig demo/overligger kan være noe. Så endel gode tilbud i høst. Pleier det å være gode tilbud på Sjøen for alle? Vil velge et solid merke, Finnmaster/Askeladden, Uttern og Yamarin er vel det mest aktuelle. Lett omsettelig med riktig utstyr og motor. Jeg mener jeg så en Uttern D77 til rundt 650' brukt i høst, med premiumpakke. Har sett T8 til rundt 750' og T7 til godt under 600, så det ryker fort nærmere 30% på tre år, tipper jeg. Innbiller meg at verditapet stagnerer da. Ugunstig valuta for tiden, det er klart, men umulig å gå og vente og spekulerere i det. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Pondus1236 skrev 3 minutter siden: Ja, mulig demo/overligger kan være noe. Så endel gode tilbud i høst. Pleier det å være gode tilbud på Sjøen for alle? Vil velge et solid merke, Finnmaster/Askeladden, Uttern og Yamarin er vel det mest aktuelle. Lett omsettelig med riktig utstyr og motor. Jeg mener jeg så en Uttern D77 til rundt 650' brukt i høst, med premiumpakke. Har sett T8 til rundt 750' og T7 til godt under 600, så det ryker fort nærmere 30% på tre år, tipper jeg. Innbiller meg at verditapet stagnerer da. Ugunstig valuta for tiden, det er klart, men umulig å gå og vente og spekulerere i det. Ja de pleier nå å ha noen gode tilbud på messen, så der skulle du vært, da kunne du samtidig sammenligne modellene ? Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Båtmesser kan du nok gjøre «gode» kjøp på nye båter/demo båter. Jeg har kanskje vært heldig mine kjøp og salg, men har ennå til gode å selge en båt billigere enn jeg kjøpte den for. Hadde en DC i på fjerde sesongen da jeg solgte den og gikk litt i pluss. Jeg har personlig god erfaring med å kjøpe båter hvor timetallet på motor er relativt lavt i forhold til alder på båt. Typisk 3-4år gammel båt med lite brukstimer. Det er flere som dessverre ikke bruker båtene sine så mye som de burde... Bestem deg for type båt(er) som er aktuell(e). Trål Finn.no tidlig og sent, dukker en båt opp som dekker kriteriene og ikke er ille priset vær rask ute med å avtale visning og ha pengene klare til handel. Som oftest kan selger gi litt på prisen ved hurtig handel. Angående DC/Weekend Cruiser så må man inngå kompromiss i dette prisleiet. Askeladden 83C er vel den båten som tilbyr færrest kompromiss i så måte, men prislappen er høy. Hvis en av dere kan sove ute under kalesjen åpner det seg flere muligheter. Nordkapp 760 fra 2011- er syntes jeg personlig er en meget fin båt i den klassen. Prisen er ingenting å si på, men den er litt trang under dekk, ikke eget toalett, men uteplassen er formidabel. Flipper 760 er også en båt med flotte linjer (subjektivt selvfølgelig), men heller ikke her er det stikkcabin til minsten. Jeg har to små på 6 og 8 og skal forsøke en sesong i T8 nå. Er spent på om det er nok plass, men blir den for trang er det ikke verre enn at den blir lagt ut på Finn igjen. Og sånn går no dagan... Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 29.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 Ja, C83 tilbyr som du sier kanskje totalt den beste pakka i klassen, men da begynner prisen å nærme seg en Bavaria S30 f.eks, og den er jo noe annet igjen. Må finne seg noe man tror kan funke, og som du sier, ikke verre enn å lempe den ut på Finn igjen. Så kan man jo bruke tid på en ny kjøpsprosess... Gøy det og. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 GVH1979 skrev for 2 timer siden: Jeg har to små på 6 og 8 og skal forsøke en sesong i T8 nå. Er spent på om det er nok plass, men blir den for trang er det ikke verre enn at den blir lagt ut på Finn igjen. Og sånn går no dagan... T8 vurderer jeg også. Den DCen som er minst kompromiss (C83 blir for dyr). Skulle gjerne hatt luke i dekk, litt større kjøle og bredere stikk køye ( fullverdig seng for to voksne). Barna er 9 og 12 så størrelsen er nok på grensen. Jeg vurderte en som lå i Son, var vel ikke den du kjøpte? Er også litt bekymret for forbruket, ettersom jeg ofte kjører flere ganger t/r Oslo - Grimstad om sommeren. Har hatt 3stk f4t Yamaha motorer siste årene - aldri vært noen problemer... Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 29.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2019 @R.O enig med deg at jeg gjerne skulle hatt kjøleskap i stedet for skuff og at stikkcabinen kunne vært bredere, enten på tvers som i C83 eller i det minste som Uttern D77. Det sagt så prøvelå ungene der inne og de hadde godt med plass (foreløpig). Regner uansett med at de klatrer opp i dobbeltsenga og far kryper med i hula. Den er 105cm bred og høyden er også godkjent så blir sikkert hyggelig. Tenker å kjøpe «sengebunn» for å løfte madrassen opp fra dørken (fukt) samt bedre komfor. Kan bekrefte at det var den i Son jeg kjøpte ja. Hørte det hadde vært flere interesserte. Artig å treffes her inne da. Jeg har et par småting jeg vil gjøre med båten, blant annet legge opp strømuttak i stikkcabinen så ungane kan lade duppedittene sine, men det blir bare hyggelig. Ps. Hvis du er intr i samme type båt så vet jeg det ligger en til av samme type i samme lager hvor eier kan være intr i å selge. Ca samme prisleie. Har vanligvis tatt båt på henger Oslo - Kr.sand om sommeren, men i år blir det sjøveien. Er spent på den bensinregninga, har ikke anelse hva forbruket vil bli, men gleder meg vanvittig til turen, så da får kostnaden bli som den blir. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Pondus1236 skrev for 22 timer siden: Ja, mulig demo/overligger kan være noe. Så endel gode tilbud i høst. Pleier det å være gode tilbud på Sjøen for alle? Gir du meg Visa-kortet ditt kan jeg finne en god deal til deg og trekke kortet for deg i helgen ? Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 30.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Var en tur og tittet på C65 i dag. Flott båt, og jeg tror det vil kunne fungere å sove tre stykker i kabinen noen netter. Får ta med hele gjengen en dag, men den er mer aktuell nå. Den er jo dog friskt priset, ikke store forskjellen på den og en T7, som jo er endel lenger. Står fort vekk mellom de to, og Uttern som joker, må se hvordan plassen der er også. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 30.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Kalle Well skrev for 6 timer siden: Gir du meg Visa-kortet ditt kan jeg finne en god deal til deg og trekke kortet for deg i helgen ? Du får gi en lyd ved gode tilbud på Finnmaster/Uttern/ C65...;) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Pondus1236 skrev for 2 timer siden: Du får gi en lyd ved gode tilbud på Finnmaster/Uttern/ C65...;) Skal sjekke det ut, tar meg en tur der på lørdag ? Men sjekker bare Askeladden, du skal jo ha skikkelig båt ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2019 Nu er den nye version af Aquador kommet. Her adresserer man flere af de kritikpunkter, der var herover. Blandet andet adgangen til cockpit mm. Mens de gode ting som stikkøje, seperat toilet, pantry mm bibeholdes: Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2019 Var en tur innom messen. Skal ta meg en tur ut der lørdag også. Idag var det behagelig, lite folk, dermed var det mulighet for å trakke oppi alle båtene.. Hehe.. var bl.a oppi Uttern D77 og sammenlignet den med min C76. Den har som nevnt over her, stikkabin også. Men den var sinnsyk trang å komme til! En voksen må isåfall rulle seg sammen til en ball og rulle seg under der, jeg er ganske spretten men så utfordringene med å komme under der! Stikkabinen gjør sitt til at gulvet blir hevet i halve båten, som igjen lager en kant på cirka 15 cm som du må trakke opp på for å gå frem i båten. Det jeg følte når jeg sto fremme i båten, var at jeg sto høyt over vinduene. Føltes litt merkelig, Askeladden er helt annerledes der. Der står du lavere og følte meg tryggere i Askeladden. I tillegg mister du ALL lagringsplass C76 har i dørken. Jeg lurer litt på hvor tingene skal puttes hvis fire stykker skal reise på tur med den, og ha litt ting og tang med seg.. Er også lite pentry i D77. Det tok egentlig bare mye plass. C76 har jo lite kokeapparat foran passasjer setet, sammen med en vask. Synes det er greit nok. Du trenger ikke en pentry i en såpass liten båt, det stjeler for mye plass synes jeg. I tillegg synes jeg den er klumpete og se på. Sett fra siden blir båten veldig høy. Det er jo pga stikkabinen. Er heller ikke veldig fan av uteplassen bak med motoren. Pga «flapsene» bak på hekken er så lang, ser motorplasseringen merkelig ut. Må nesten bare se det for å skjønne det. Ene flapsen hadde knekket også, dårlig reklame på en ny båt på en utstilling ? Vet ikke hvordan de er støtter opp under, men de er sinnsyk lange ihvertfall! Men dette er nå meg, alle har forskjellige ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2019 Kalle Well skrev 12 minutter siden: Var en tur innom messen. Skal ta meg en tur ut der lørdag også. Idag var det behagelig, lite folk, dermed var det mulighet for å trakke oppi alle båtene.. Hehe.. var bl.a oppi Uttern D77 og sammenlignet den med min C76. Den har som nevnt over her, stikkabin også. Men den var sinnsyk trang å komme til! En voksen må isåfall rulle seg sammen til en ball og rulle seg under der, jeg er ganske spretten men så utfordringene med å komme under der! Stikkabinen gjør sitt til at gulvet blir hevet i halve båten, som igjen lager en kant på cirka 15 cm som du må trakke opp på for å gå frem i båten. Det jeg følte når jeg sto fremme i båten, var at jeg sto høyt over vinduene. Føltes litt merkelig, Askeladden er helt annerledes der. Der står du lavere og følte meg tryggere i Askeladden. I tillegg mister du ALL lagringsplass C76 har i dørken. Jeg lurer litt på hvor tingene skal puttes hvis fire stykker skal reise på tur med den, og ha litt ting og tang med seg.. Er også lite pentry i D77. Det tok egentlig bare mye plass. C76 har jo lite kokeapparat foran passasjer setet, sammen med en vask. Synes det er greit nok. Du trenger ikke en pentry i en såpass liten båt, det stjeler for mye plass synes jeg. I tillegg synes jeg den er klumpete og se på. Sett fra siden blir båten veldig høy. Det er jo pga stikkabinen. Er heller ikke veldig fan av uteplassen bak med motoren. Pga «flapsene» bak på hekken er så lang, ser motorplasseringen merkelig ut. Må nesten bare se det for å skjønne det. Ene flapsen hadde knekket også, dårlig reklame på en ny båt på en utstilling ? Vet ikke hvordan de er støtter opp under, men de er sinnsyk lange ihvertfall! Men dette er nå meg, alle har forskjellige ønsker. Kravene til hva man vil ha i en DC er som du sier individuelle. Jeg hører mange si at pentry i en så liten båt er unødvendig. Det å lage mat ombord er for meg en så stor del av båtgleden at en båt uten pentry ikke er aktuell. Så jeg syntes det er synd at mange tar ut dette. Ang lagring så er nok noen store bager i stikk køye det som er vanlig. Så får de lempes ut i cocpit når den køya skal brukes. Litt lagringsplass til grill, oppblåsbart stand up Board osv er dog kjekt å ha.. Både stikk køye og utgang bak (L sofa fremfor U sofa) stjeler av lagringen - så det blir dette evinnelige kompromisset.. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2019 Jeg tenker at så lenge C76 har kokemuligheter, vask og kjøleskap UTEN å ha en pentry, så er det helt greit. Har også en Weber GoAnywhere stående i båten, så enten blir det grilling, eller så blir det spising når jeg kommer frem der jeg skal. Kjørt mange ganger til Bergen sentrum, bestilt eller kjøpt mat ett eller annet sted der, hentet det og spist i båten ? I C76 åpner du bare dørken og hiver alt nedi, helt genialt! Har noen sammenleggbare stoler nedi rommet også. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 (redigert) Å sammenligne Askeladden c76 med Urrern D77, som gjøres her mener jeg er helt feil. Som det kommer frem her , titt og ofte, så er Askeladden C76 en fantastisk DC. Smekker, rask, drifvstoff-økonomisk og mye mer som kommer frem her. Super DC. De lave linjene har sine fordeler. Men under dekk er det en annen verden en D77. Hva som er en lekker båt oppleves individuelt. Men de høye linjene, og det breie forskipet har sine fordeler, som flere og flere produsenter velger. Uttern D77 er jo ei campingvogn i sammenligning. Og for mange så er det det som er viktig. Når de ligger ved siden av hverandre så er Uttern en drøy halvmeter høyere, og lengre. Uttern inkluderer ikke badeplattform i lengden, den har lengde på 805 i utlandet. Noe som gir mye mer plass under dekk. Hva som er å foretrekke stue-plass i døren, eller en stikk-kabin på 130x190 som gir plass til to, (det er vel kanskje breiere en hoved-senga på en C76?) eller masse lagringsplass, det er jo individulelt. Jeg er 188 lang, har veldig god plass i stikk-køya. Men fordel å være litt ateletisk. Når jeg er tre på tur, så er det fortsatt plass til vannski og et par bager i innerste seng. Fleksibelt syn da jeg. Er også god skueplass under fremtre seng å. Jeg setter pris med et Pantry. Sosial plass å lage mat. Med vask. Kjøleskap, med frys. Alltid hyggelig å spise is på ettermiddagen. Litt benkeplate. Kan supplere med stort bord å, når en forbereder mat. Skap som har plass til gryter og diverse. Hvor har du gryter og panner i Askeladden? Etter middag er det kjekt å legge ned lokket på koketoppen. Fint med litt varme. Pantry stjeler plass. Hvis en ofte er på dagstur med 7-8 personer, så er løsningen uten bysse, og kjøleskuff klart å foretrekke. Jeg er primært på tur med to til fire, og av og til 7-8, samt at jeg er glad i mat, så syns jeg det er kjekt med bysse. Supert å når en er to, tre på bade-tur. Ligger på anker, bordet lagt ned, bakseteryggen lagt ned, har stor solseng. Da er det kjekt å ha kjøleskap, og byssa lett tilgjengelig. Det er to vasker på D77. Begge lett tilgjengelig. En på badet, og en i byssa. Dobesøk virker tungvint i Askeladden. Både åpen dass, og virker tungvint når det ikke er vask ved toaletten. Hva som er rett båt for trådstarter, og andre, er noe enhver må finne ut av. Lykke til med valget. Redigert 1.Februar.2019 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Bra oppsumert! det er bruken som avgjør hva som er viktigst.. tror det er mange DC rundt om som har mindre enn 5 overnattinger i året.. kjenner folk som aldri har ligget over i båtene sine! da er jo den sosiale delen bak vindskjermen det aller viktigste! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kalle Well Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Sørlandet2 skrev 1 time siden: Å sammenligne Askeladden c76 med Urrern D77, som gjøres her mener jeg er helt feil. Som det kommer frem her , titt og ofte, så er Askeladden C76 en fantastisk DC. Smekker, rask, drifvstoff-økonomisk og mye mer som kommer frem her. Super DC. De lave linjene har sine fordeler. Men under dekk er det en annen verden en D77. Hva som er en lekker båt oppleves individuelt. Men de høye linjene, og det breie forskipet har sine fordeler, som flere og flere produsenter velger. Uttern D77 er jo ei campingvogn i sammenligning. Og for mange så er det det som er viktig. Når de ligger ved siden av hverandre så er Uttern en drøy halvmeter høyere, og lengre. Uttern inkluderer ikke badeplattform i lengden, den har lengde på 805 i utlandet. Noe som gir mye mer plass under dekk. Hva som er å foretrekke stue-plass i døren, eller en stikk-kabin på 130x190 som gir plass til to, (det er vel kanskje breiere en hoved-senga på en C76?) eller masse lagringsplass, det er jo individulelt. Jeg er 188 lang, har veldig god plass i stikk-køya. Men fordel å være litt ateletisk. Når jeg er tre på tur, så er det fortsatt plass til vannski og et par bager i innerste seng. Fleksibelt syn da jeg. Er også god skueplass under fremtre seng å. Jeg setter pris med et Pantry. Sosial plass å lage mat. Med vask. Kjøleskap, med frys. Alltid hyggelig å spise is på ettermiddagen. Litt benkeplate. Kan supplere med stort bord å, når en forbereder mat. Skap som har plass til gryter og diverse. Hvor har du gryter og panner i Askeladden? Etter middag er det kjekt å legge ned lokket på koketoppen. Fint med litt varme. Pantry stjeler plass. Hvis en ofte er på dagstur med 7-8 personer, så er løsningen uten bysse, og kjøleskuff klart å foretrekke. Jeg er primært på tur med to til fire, og av og til 7-8, samt at jeg er glad i mat, så syns jeg det er kjekt med bysse. Supert å når en er to, tre på bade-tur. Ligger på anker, bordet lagt ned, bakseteryggen lagt ned, har stor solseng. Da er det kjekt å ha kjøleskap, og byssa lett tilgjengelig. Det er to vasker på D77. Begge lett tilgjengelig. En på badet, og en i byssa. Dobesøk virker tungvint i Askeladden. Både åpen dass, og virker tungvint når det ikke er vask ved toaletten. Hva som er rett båt for trådstarter, og andre, er noe enhver må finne ut av. Lykke til med valget. Toalett i C76 kan du få vegger rundt. Det er også vask der inne, pluss en fremme ved vinduene. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Kalle Well skrev 6 minutter siden: Toalett i C76 kan du få vegger rundt. Det er også vask der inne, pluss en fremme ved vinduene. Askeladden er vel ikke så hissig på å selge vegger til toalettet, de mener vel det blir for trangt? Ja, vet det er vask fremme ved vinduet, hvor Uttern har oppevaring rom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.