Pondus1236 Svart 27.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Ser litt på en Ibiza 26 Twin cab også. Litt dyrere enn Yamarin, virker som Ibiza holder seg godt i pris. Noen med brukererfaringer på den? Det må tråkkes i sofa for å bade ser jeg, og det forsvinner jo endel stueplass med akterkabinen. Ser iofs greit ut med køye akterut, men det er jo en litt mer kålete løsning. Leste at Lagavulin her inne har hatt både Ibiza og Yamarin 80, og heller mot Yamarin. Flere meninger her? Forbruket på Ibizaen, hvordan er det? Ser denne ligger ute: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=145559063 Det gikk en 2008 76 DC for 425' nettopp, så det er jo en markant prisforskjell her. Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Hvorfor er det ingen som vurderer innenbords motorer. Får mye mer for pengene der. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 27.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 (redigert) krone skrev 31 minutter siden: Hvorfor er det ingen som vurderer innenbords motorer. Får mye mer for pengene der. OK, kom med et par eksempler på 2008-2010 modeller 24-26 fot av kurant merke med sengeplass til tre under dekk, så vurdereres jo det. 425' for en Yamarin 76 DC med masse utstyr, gode løsninger, lavt forbruk til påhenger å være, solid merke, blir det så mye rimeligere? Edit: Et kjapt søk med gitte kriterier på Finn finner ingen båter jeg har lyst på i prisklassen, derav utenbords. Redigert 27.April.2019 av Pondus1236 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 (redigert) Skibsplast 690 er en lekker båt i innenbordskategorien og ligger i denne prisklassen: https://www.finn.no/145465203 Redigert 28.April.2019 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Pondus1236 Svart 28.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Ikke så stor fan av den, syns både Yamarin og Ibiza er lekrere og gir mer for penga. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Pondus1236 skrev 6 minutter siden: Ikke så stor fan av den, syns både Yamarin og Ibiza er lekrere og gir mer for penga. Det er en ærlig sak! :-) Lykke til med jakten. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
R.O Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 krone skrev for 9 timer siden: Hvorfor er det ingen som vurderer innenbords motorer. Får mye mer for pengene der. Også får du mye mere vedlikehold, og utgifter til vedlikehold/service... Sannynligheten for litt mindre tid på sjøen pga plunder og heft er også større... Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 28.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 (redigert) R.O skrev 2 minutter siden: Også får du mye mere vedlikehold, og utgifter til vedlikehold/service... Sannynligheten for litt mindre tid på sjøen pga plunder og heft er også større... Enig i dette. Er interessert i enklest mulig båthold, og Yamaha/Suzuki på hekken øker sannsynligheten for det, i mine øyne. Redigert 28.April.2019 av Pondus1236 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Jeg har hatt 3stk Yamaha firetakter de siste 5-6 årene, alle har vært 100% problemfrie. Nå er jeg eier av en 30 foter med innenbords og aggregat, en moderen diesel med aggregat og duopropp er fantastisk bra på forbruk, støy, kraft og manøvrering, men etter kun 3 uker er det nok å pusle med ang motor og drev, og vi mister bla hele påsken på sjøen i påvente av mekaniker og løft, Ikke de store tingene, men nok til at båten måtte ligge ubrukt. Utenbordsen er litt dårligere på forbruk og krefter, men ønsker du et mest mulig problemfritt båthold så er valget helt opplagt etter min mening.. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 23.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2019 (redigert) Har egentlig landet på en Yamarin 76 DC 2008-2010 modell, men det er jo vanvittig så fort de blir solgt for tiden. Den siste røyk på under to timer... Noen som vet om dusj akterut noen gang har vært standard på disse? Må kanskje tenke litt som jeg gjorde i starten, en mindre båt som Askeladden C65 eller Ibiza 680. Har sett litt på Ibiza'en i det siste, syns den er lekker. Ser den er 8 cm bredere enn C65, noen som vet om det kommer køya tilgode? Blir i såfall tre i den køya et par år. Noen som kan uttale seg om begge? Drar vel til Sjøberg båt i helgen og ser på begge. Denne har ligget ute et par uker, har kun en 150HK bakpå. Til grei familiebruk, er det greit nok? Ser jo poenget med at den blir tung å selge, mangler vel bl.a el.gir/gass. Er jo gjerne prutbar da. Er vel 200HK som er anbefalt til disse https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=147394682 Redigert 23.Mai.2019 av Pondus1236 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 23.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2019 Pondus1236 skrev for 3 timer siden: Har egentlig landet på en Yamarin 76 DC 2008-2010 modell, men det er jo vanvittig så fort de blir solgt for tiden. Den siste røyk på under to timer... Noen som vet om dusj akterut noen gang har vært standard på disse? Har nettopp solgt en slik selv og kan bekrefte at det var stor interesse. Tror ikke 08-10 modellene hadde dusj som std. Min var en ‘08 og hadde ikke det. Men det meste av øvrig utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 23.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2019 Hvis du skal bruke båten til en del overnatting, tenker jeg du bør holde på yamarin 76dc eller ibiza sine store dc'er. Jeg tror askeladden c65 og ibiza 680 blir trang hvis 3 stykker skal sove i cabinen, men ta med gjengen, prøv køyen og se om plassen er stor nok. Hvis du har budsjett til de store, så ha tolmodighet til det kommer ut det du egentlig vil ha, ellers er det fare for å ikke bli helt fornøyd. Og det kommer alltid noe litt bedre enn det du kjøpte ut på finn rett etterpå........ Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 23.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2019 (redigert) De minste er jo iofs dyrere enn Yamarinen, da de er nyere, så det går ikke på det. Mer på tilgjengelighet. Nå står penga klare, så det er bare å hpåe at det kommer en som er innafor spec, og ringe og booke umiddelbart. Redigert 23.Mai.2019 av Pondus1236 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 (redigert) Da blir det en 2008 Yamarin 76 DC. Kontrakt skrevet, forskudd betalt, og venter nå bare på info om levering. Det er nok den båten som gir mest for pengene, og gir oss muligheten til å prøve overnatting i båt uten for mange kompromisser, og uten sprengt budsjett. Lite brukt, kun 179 timer, lagret inne, service hvert år, polert og stoffet av forhandler årlig. Høres jo greit ut. Gleder oss nå... Redigert 4.Juni.2019 av Pondus1236 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Gratulerer med ny båt!! Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Gratulerer med ny, flott, lite brukt og fornuftig valg av båt. :-) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Pondus1236 skrev for 2 timer siden: Da blir det en 2008 Yamarin 76 DC. Kontrakt skrevet, forskudd betalt, og venter nå bare på info om levering. Det er nok den båten som gir mest for pengene, og gir oss muligheten til å prøve overnatting i båt uten for mange kompromisser, og uten sprengt budsjett. Lite brukt, kun 179 timer, lagret inne, service hvert år, polert og stoffet av forhandler årlig. Høres jo greit ut. Gleder oss nå... Grattis - det er en knall båt. Hadde selv en Yamarin 68, og en Yamarin 5010 før det. Vurderte å gå fra 68 til 76/79, men det ble 30 foter. ikke umulig at jeg etter hvert går tilbake til DC igjen, problemfritt og rimelig båthold i forhold til større båt - og da blir det 76/79. Dette er etter min oppfatting fortsatt den beste DCen i denne størrelsen. Selv om layouten i cockpit er noe tradisjonell/gammeldags så funker det bra, og det er eneste DC i denne størrelsen som har en OK bysse, et "må ha" etter min mening. Når båten i tillegg bruker vesentlig mindre drivstoff enn andre DCer i denne størrelsen så er det også et stort pluss.. Har hatt 3stk Yamaha 4t siste 5årene - aldri noen problem. Denne holder seg godt i pris, og sannsynligvis vil du ha minimalt med uforutsette utgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 R.O skrev for 7 timer siden: Grattis - det er en knall båt. Hadde selv en Yamarin 68, og en Yamarin 5010 før det. Vurderte å gå fra 68 til 76/79, men det ble 30 foter. ikke umulig at jeg etter hvert går tilbake til DC igjen, problemfritt og rimelig båthold i forhold til større båt - og da blir det 76/79. Dette er etter min oppfatting fortsatt den beste DCen i denne størrelsen. Selv om layouten i cockpit er noe tradisjonell/gammeldags så funker det bra, og det er eneste DC i denne størrelsen som har en OK bysse, et "må ha" etter min mening. Når båten i tillegg bruker vesentlig mindre drivstoff enn andre DCer i denne størrelsen så er det også et stort pluss.. Har hatt 3stk Yamaha 4t siste 5årene - aldri noen problem. Denne holder seg godt i pris, og sannsynligvis vil du ha minimalt med uforutsette utgifter. Dette var tankegangen bak, også. Stikkøye, OK bysse, toalett ( dog ikke eget rom), lavt forbruk, vedlikeholdbehov og verditap. Har forsøkt meg på flere tilsvarende båter i våres, og de har blitt solgt på få timer, så det er tydelig at det er populære båter. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 1.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2019 En liten oppdatering. Var på en tredagerstur til Hvaler og Koster, med to voksne og to barn. Fungerer greit når man får litt rutine på ting. Kjølebag med fryseelementer i akterbenken utvider lagringskapasitet på mat. Største ulempen er trang kabin og seng, vi voksne ligger trangt. Når vi er tre, vil nok jeg krype ned i stikkøya, så pjokk og kone kan dele den store senga. God båt å kjøre, fungerer som vi hadde tenkt oss. Ulempen er at jeg ikke har lader ombord, vurderer å kjøpe en Ctek M100 å ha montert slik at den er fulladet ved avgang. Ved kortere turer blir det ikke ladet fullt opp, og ved stilleligge et par dager blir det snaut, og må ligge med motor i gang for å lade opp litt. Finner jeg et varmeviftelokk brukt, slår jeg nok til på det, da det kan være greit med litt varme på dager uten sol. Alt i alt godt fornøyd. Allikevel bruker vi den så mye, at man tenker på om det kan forsvares med noen fot ekstra. Kunne tenkt meg en Bavaria etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 8.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Ny vinter, nye funderinger... Har siden i sommer fått hund, og lurer nå på om det blir litt vrient med entring av båten, da dyret fort blir 35 kg. Trapp ned fra fordekk er liten og bratt på Yamarinen, og løfting hver gang blir mye styr. Det var denne Uttern D77 da, mener trappa der ser mer hundevennlig ut. Er også enklere og mer praktisk akterut. Noen med hundeerfaringer i denne båtklassen? Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 26.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2020 Hva er målene på stikkabin i 76 DC? A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus1236 Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Usikker,men tipper rundt 120x200.Hadde en 6- og en 11-åring som delte den,det gikk fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.