Jump to content

VP TAMD 31P


Ludde

Recommended Posts

Har kjøpt en båt med denne motoren, og lurte på om det er noen der ute som har erfaringer med denne? Noe man skal passe spesielt på, eller etterse ofte? Motoren min er fra 99 og har gått 340 timer, og forrige eier fremstår som en meget flink og nøye fyr, som tar vare på sakene sine. Slik ser båt og motor ut også. Takknemlig for alle innspill.

 

Fikk ingen tilbakemeldinger ang. Skagerak 900, så det er vel enda færre båter av denne typen enn jeg trodde. Flott båt er det uansett, og her er et bilde av den stolte damen.

 

http://home.online.no/~r-ludv/fotoalbum.cfm

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Funket ikke helt dette med bilde...

Du hadde gjort det nesten riktig. Det eneste som var feil i første forsøk, var at du hadde puttet inn linken til siden som bildet er på, istedenfor link til selve bildet. For å finne linken til selve bildet, høyreklikker du på bildet og velger "Properties/Egenskaper". Du får da opp en boks hvor du merker og kopierer det som står i feltet "Address(URL)" - dette limer du så inn mellom taggene slik du gjorde første gang. Adressen til bildet ditt er http://home.online.no/~r-ludv/artimages/AC...CFSMAjyaWbI.jpg Du får prøve en gang til - en så flott båt bør flere få se.

Link to post
Share on other sites

Takker for hjelpen, trodde jeg hadde lest hjelpeteksten godt nok. Da prøver jeg ennå en gang slik at båtfolket kan få opp øynene for denne båten, som bygges på Furre Båtbyggeri i Arendal. De fleste av disse båtene går på eksport til Danmark og Tyskland, og båten tåler motorer opptil 200 hk. Med 31 motoren har man en grei marsfart på 18-19 knop, og ca. 23 knop på topp. Båten har også egen utgang til badeplattformen, slik at man slipper å klatre over akterkabin, og søle ned puter etc. Båten ble testet i et eller annet båtblad for noen år siden, og ble skamrost for sjøegenskapene.

 

Dette fikk vi prøvet da vi hentet båten i Lyngør den 26. april. Sjøen utenfor Sildodden var så stor og grov at vi måtte vente til søndag morge før vi satte kursen mot Oslo. Brukte laaaaang tid i regn, snø, 0 grader og frisk bris fra sørøst, men både kone og begge barna synes at det var gøy med ny båt. Og her er den:

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...