Bitteliten Startet 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2019 (redigert) Forsøker å få tak i low friction ring med dynema loop, som disse http://www.bartonmarine.com/products-high-load-eyes.asp Artnr 60 461 Antal har også, men de er litt små med swl på 1500kg men klarer ikke gjennom mine «vanlige» kanaler. Noen som har tips? Redigert 30.Januar.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 har du hørt med seasea? http://www.bartonmarine.com/distributors-scandinavia.asp Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hulda Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Hvor mange tonn SWL er det du er ute etter? Barton har opp til 4,5 tonn, men da må du knyte på tauet selv. Slike ringer (klyss) har vært brukt i tusen år, og funker. På gamle seilere var de ofte boltet tvers gjennom dekket med U-bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Benns.se har Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Jeg kjøpte nylig på Benns for å lage lazy-jack-system. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 (redigert) Framtia skrev for 1 time siden: har du hørt med seasea? http://www.bartonmarine.com/distributors-scandinavia.asp Har spurt uten å få svar ennå ? Noen som har linker fra Benns? @Hulda swl 2+tonn. Redigert 30.Januar.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Bare å gå inn på benns.se og søke dekksutrustning. De har på lager ringer opp til >4 tonn fra Antal, SEK 435. Tok meg 15 sekunder å finne dem. Du må knyte sjæl. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Det var knytinga sjæl jeg ikke ville ?. Ringene finner jeg, men jeg vil ha med ferdig dynema loop. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Da sliter du. Du må nok lære deg å spleise og takle :-) Kunne tenkt meg noen slike ringer selv. Blant annet for tauet til rullegenoaen. Nå har jeg noen små, fastskrudde taljer som tverrer ved belastning Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Bitteliten skrev 1 time siden: Det var knytinga sjæl jeg ikke ville ?. Ringene finner jeg, men jeg vil ha med ferdig dynema loop. Bare å brette opp ermene, finne frem spleiseverktøy og YouTube er ganske gøy å spleise Dyneema og annet flettet tau! Sjekk i nærmeste båtutstyrsbutikk om du kan få kjøpe litt kapp billig og øve på. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Kurrant jobb å spleise selv. Hva skal man ellers gjøre på kveldene i februar? Så en lage en dyneema spleis for å skjøte 10 mm ankerkjetting. Litt scary, må passe på at skjøten ikke kan treffe koral. Har bare spleiset noen få ganger selv, seilmakeren som leverer alt av tau har levert ferdig spleiset. Tror alle seilmakere kan skaffe dette for deg, spesielt hvis du spør må, ikke i mai. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 (redigert) Her er en kjekk app å ha på mobil eller nettbrett: http://www.premiumropes.com/splicing-app Redigert 30.Januar.2019 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2019 Takk for tips Framtia spleisa å takle vanlig tau har jeg kunnet sen gammelt men de her nye materialen.. dyneema...er noe jeg får jobbe med. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.