Jump to content

Steady 460, erfaringer?

Snafu3000

Recommended Posts

Tang skrev 1 time siden:

Ut i all slags vær ? Tror ikke det der jeg bor :confused:

Alt er relativt da :wink: Ps, jeg har fartet litt utenfor der du bor med rib, så jeg er ikke helt ukjent i området. 

Snafu3000 skrev 19 minutter siden:

Båten var til salgs men, den ble nettopp desverre solgt. Den hadde en veldig fin Evinrude 40 hk...

Ok, var bare litt nysgjerrig, det var den gamle slepejolla vår dette. Har mange turer ut for å trekke teiner med den i "all slags vær". Hva forlangte han, husker du det?

"All slags vær" innaskjærs muligvis :smiley:. Frisk bris fra sørvest ville blitt for mye for den båten der jeg holder til.

Mitt poeng er vel heller at "all slags vær" er et dårlig begrep, som dessverre også  blir brukt av noen båtprodusenter/båtforhandlere. Kjipt om noen mindre båtkyndige følger all slags vær begrepet bokstavelig og det går galt på grunn av dårlig vær...

Redigert av Tang (see edit history)
Tang skrev for 7 timer siden:

Kjipt om noen mindre båtkyndige følger all slags vær begrepet bokstavelig og det går galt på grunn av dårlig vær...

Det er jo lov å tenke selv også da...:saint: Minner om en sak for noen år siden her I distriktet. Tyskere på fiskeferie I Norge, tre mann står og fisker ombord I en 12 fots båt midtfjords. Båten går rundt, alle tre I sjøen. Men klarer å berge seg heldigvis. Eieren av båten, som han hadde kjøpt I Tyskland, reagerte med å saksøke produsenten da de reklamerte med at det var en "stødig båt, velegnet til å fiske fra".....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Her på Trøndelagskysten drar Tyskerne ut på dager der lokalbefolkninga er på land.. Virker ikke som de har helt forståelse..  De bruker å ligge på det smaleste pungtet i Trondheimsleia, og alle står i båtene..  ut i øyene ligger de ved brottene.. veldig skummelt  hjelper lite om du har en brukbar båt om du kommer inn i brott og svell

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Tang skrev On 7.2.2019 at 1.38:

"All slags vær" innaskjærs muligvis :smiley:. Frisk bris fra sørvest ville blitt for mye for den båten der jeg holder til.

Der du holder til er det jo ikke akkurat så mye "innaskjærs" skjærgård heller da. Tvert i mot så er det jo ekstremt åpent når man kommer ut sundet. Men Jeg tror nok den hadde klart seg i både frisk bris og mere til. Hvor komfortabelt det hadde vært er en annen sak. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...