larsenigarasjen Startet 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2019 Hei. Har en kartplotter B&G Zeus3 i båten. Relativt ny, og kjører alt utstyr koblet til den via NMEA2000. Men så har jeg en gammel autopilot B&G Hydra pilot som kun har NMEA0183. Etter som jeg kan se av dokumentasjonen skal kartplotteren også kunne kommunisere på MNEA0183. Hvis jeg kobler disse sammen, vil det bli mulighet for å få kartplotteren til å styre autopiloten, følge track osv. og vil det bli mulig å se rorposisjon i kartplotteren? Vet det er mulig på nyere autopiloter som kjører NMEA2000, men noen som vet om dette også er mulig på NMEA0183? Og eventuelt mye oppsett for å få til dette? På NMEA2000 er min erfaring at ting bare funker, uten å måtte trykke seg gjennom masse oppsett. Sitér dette innlegget Link to post
snowbird Svart 26.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2019 Er ikke mulig for det ifølge importøren. Har samme plotter og raymarin smartpilot fra 2007. Skal være mulig for autopilot å følge en kurs satt i kartet, men du må betjene knappene på pilot, track. Har du opplevd at plotteren er treg i oppstart. Min er 6 mnd og har vært det noen ganger, nå starter den ikke med kartbrikken i. Lite minne ??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.