Jump to content

Kartplotter B&G Zeus3 og Autopilot B&G Hydra pilot på MNEA0183

larsenigarasjen

Recommended Posts

Hei.

Har en kartplotter B&G Zeus3 i båten. Relativt ny, og kjører alt utstyr koblet til den via NMEA2000.

Men så har jeg en gammel autopilot B&G Hydra pilot som kun har NMEA0183. Etter som jeg kan se av dokumentasjonen skal kartplotteren også kunne kommunisere på MNEA0183.

Hvis jeg kobler disse sammen, vil det bli mulighet for å få kartplotteren til å styre autopiloten, følge track osv. og vil det bli mulig å se rorposisjon i kartplotteren? Vet det er mulig på nyere autopiloter som kjører NMEA2000, men noen som vet om dette også er mulig på NMEA0183? Og eventuelt mye oppsett for å få til dette? På NMEA2000 er min erfaring at ting bare funker, uten å måtte trykke seg gjennom masse oppsett.

• 3 måneder senere...

Er ikke mulig for det ifølge importøren.

Har samme plotter og raymarin smartpilot fra 2007.

Skal være mulig for autopilot å følge en kurs satt i kartet, men du må betjene knappene på pilot, track.

Har du opplevd at plotteren er treg i oppstart. Min er 6 mnd og har vært det noen ganger, nå starter den ikke med kartbrikken i.  Lite minne ???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...