Jump to content

el-sprøyte til lakking av båt?


snn

Recommended Posts

Har lakket mye med elektrisk sprøyte(Black & Decker) før jeg fikk meg kompressor, og syntes egentlig det fungerte veldig greit. Fordelen med elektrisk er at den sprer betydelig mindre lakktåke rundt deg enn ved bruk av trykkluft, og det er en absolutt fordel når man står ute og jobber. Så jeg ville ikke vært redd for å prøve dette til å lakkere båten med.

 

Jeg aner ikke hvilken kvalitet det er på de sprøytene du nevner, men regner med at de fungerer helt OK til denslags bruk. Bare husk og demonter alt som er i kontakt med lakken etter bruk, og vask det grundig med tynner. Sett den deretter sammen igjen og kjør gjennom den 1/2 til 1 dl tynner. Pumpestempelet har veldig lett for å sette seg fast hvis den ikke er skikkelig rengjort, og da blir det straks lit mer arbeid med å få den i drift igjen. Men det er ikke mye arbeid å gjøre den skikkelig ren, 10-15 minutt kanskje.

 

Lykke til, dette blir helt sikkert bra! :smiley:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...