Jump to content

Steyr 256 diesel trøbbel pgr av elektronikk

Jacop

Recommended Posts

Noen som har erfaring med høytrykks diesel system eller steyr generelt? 

Sensor som vist på bildet er helt ny, den magnet sensoren som styrer hvor mye diesel som slipper inn i injektorerne (tror jeg) som er koblet sammen med gass potentiometeret osvosv. 

Det jeg ikke forstår er hvordan det ikke funker, har rekalibrert racket som vist i operasjons manual x antall ganger og alt sklir lett og fint.  

Kan dette være en hjerne feil? Univa gidder ikke å svare meg særlig mye mere etter alt maset, i mangel av autorisert verksted 

.

15495655318521270626486629615165.jpg

Redigert av Jacop
Msngr (see edit history)

Hei!  Har hatt lignende problem på mine Steyr. Hvis du har demontert  aktuator til rack, er du sikker på at rett bolt står i rett hull? Den ene bolten er lengre, og kan låse racket når aktuatoren festes.  Det andre kan være signalfeil til styreenheten fra posisjonsgiver og aktuator. det blir ofte for dårlig  minus- gods signal gjennom alle sammenskrudde flater på motoren. Forsøk å legge nye jordkabler fra sensor og aktuator til jordpunkt ved styreenhet.  lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...