Snafu3000 Startet 13.Februar.2019 Del på Facebook Startet 13.Februar.2019 I fjord sommer fikk vi en del problemer med påhengsmotoren vår. Den startet som oftest men, den kunne bare holdes i gang ved at noen satt og pumpet bensin manuelt inn til motoren. Vi åpnet forgasseren, sjekket bensin pumpen og vi sjekket om den trakk luft fra noen plass. Ingenting av det vi prøvde funket. Noen tips til hva vi kan prøve? Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 13.Februar.2019 Del på Facebook Svart 13.Februar.2019 Vi har også hatt dette problemet da var det blæra(pumpa på slangen som var ødelagt. Byttet slange og pump og koblinger. Har også opplevd feil på hutigkoblingene på slangen som gjør at men ikke får bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Snafu3000 Svart 14.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 Vi har prøv det allerede med det funket desverre ikke men, takk for tipset? Sitér dette innlegget Link to post
pandi Svart 14.Februar.2019 Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 Og du har husket å åpne luftingen på bensintanken? Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 14.Februar.2019 Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 Flere tips: -Skiftet bensinfilter? - pskiftet bensinen som var på tanke Alt dette er feil jeg har hatt som har ført til lingnende problemer Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Februar.2019 Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 Hvis ikke bensinen kommer fram og du har sjekket/byttet slange (evt. tank) mistenker jeg bensinpumpa og/eller filteret. Hos flere produsenter er bensinfilteret av plasttypen som du kan åpne og rengjøre. Når det gjelder bensinpumpa skal det bare et bittelite hull til i en av membranene før den ikke virker som den skal. Eller kanskje noen har åpnet pumpa tidligere og ikke fått membranene (og pakninger) skikkelig på plass? Hva skjer når du pumper på blæra uten å starte motoren, kan du se antydning til lekkasje noen steder på motoren (typisk rundt bensinpumpa, filter og forgasser)? Blir blæra aldri skikkelig hard når du pumper (fremdeles uten å starte motoren)? Hvis blæra da er i orden, hvor havner bensinen du pumper? Sitér dette innlegget Link to post
Snafu3000 Svart 15.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2019 Luftingen var åpen, bensinflitret har vi renset, vi har byttet tank og slange men, det er mulig at noen av pakningene ikke er helt på riktig plass i pumpa. Hvis man pumper på blæra uten å starte motoren blir den hard så jeg tror ikke det er noen type lekkasje. Takk igjen for tipsene? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 15.Februar.2019 Del på Facebook Svart 15.Februar.2019 Jeg hadde samme problem, da var det membran i bensinpumpa som var gåen. Kostbart lite frimerke :( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.