Jump to content

Digital "peilepinne" noen som vet hvor en kan få kjøpt dette?


Roger og Olina

Recommended Posts

For noen (en del) år siden, så hadde jeg en Fiat Uno Turbo. Denne hadde en digital peilepinne der en kunne lese av nivået på dashbordet. Dette fungerte helt topp. Det var da 6 lamper som indikerte nivået når en satte på tenningen. Jeg har forsøkt å søke på noe som kan brukes på vår Ford Sabre motor i båten, men ikke funnet noe brukenes..

 

Noen her som har dette i båten og vet hvor dette kan kjøpes?

 

Mvh Roger...

Link to post
Share on other sites

12v Tankmåler med giver og viser selges i alle båtbutikker. Må det være lysindikator, kan du ikke bare ha vanlig viser ?

 

for en tid tilbake var en tråd her om en kina duppedings som målte nivå fra utsiden (vialyd ?) også. Kan være noe hvis du ikke vil bore i tanken... Den var så vidt jeg husker med display...

Link to post
Share on other sites

Erik skrev 35 minutter siden:

12v Tankmåler med giver og viser selges i alle båtbutikker. Må det være lysindikator, kan du ikke bare ha vanlig viser ?

 

for en tid tilbake var en tråd her om en kina duppedings som målte nivå fra utsiden (vialyd ?) også. Kan være noe hvis du ikke vil bore i tanken... Den var så vidt jeg husker med display...

 

Takk for tilbakemelding.  Skrev sikkert ikke utfyldene nok. Dette var med tanke på olje nivået på motoren :-)

Link to post
Share on other sites

Hmm.. da må du enten lage et nytt hull i bunnpanna eller så må du bruke olje-tappe-pluggen, eller peilepinne-hullet. Så må du ha en føler som leser av nivået uten å bruke en flyte-enhet. Audi har sånne i bunnpanna på bilene sine, men det er nok mer enn litt komplisert å få de til å gi noe fornuftig signal. 

 

Vil det ikke være bedre å måle oljetrykk, som «alle» andre gjør? Har man ikke olje får man ikke oljetrykk heller :)

Link to post
Share on other sites

PostIT skrev 12 minutter siden:

Hmm.. da må du enten lage et nytt hull i bunnpanna eller så må du bruke olje-tappe-pluggen, eller peilepinne-hullet. Så må du ha en føler som leser av nivået uten å bruke en flyte-enhet. Audi har sånne i bunnpanna på bilene sine, men det er nok mer enn litt komplisert å få de til å gi noe fornuftig signal. 

 

Vil det ikke være bedre å måle oljetrykk, som «alle» andre gjør? Har man ikke olje får man ikke oljetrykk heller :)

 

Jeg måler oljetrykket på motoren "både forran og bak på motoren" så vi er ikke helt der. Nja, mulig Audi har en eller annen sensor i bunnepannen. Den saken jeg viser til, er en faktisk peilepinne med en nivåsensor. Ikke nødvendig, men for en som liker "dingsebomser" veldig artig :-)

Link to post
Share on other sites

Det mangler jo ikke på treff på «electronic engine oil level indicator», herunder til amerikanske ford v8 dieselmotorer, så her bør det være håp. Noen av dem ser ut som peilepinner med sensorfelter på området som vanligvis er avlesning manuelt. Som linket over har jo Volvo også noe, uten at jeg forstod om det kunne kobles mot et display.

 

En kjekt å ha ting som hadde vært morosamt å ha ombord.

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Roger og Olina said:

 

Jeg måler oljetrykket på motoren "både forran og bak på motoren" så vi er ikke helt der. Nja, mulig Audi har en eller annen sensor i bunnepannen. Den saken jeg viser til, er en faktisk peilepinne med en nivåsensor. Ikke nødvendig, men for en som liker "dingsebomser" veldig artig :-)

 

Beklager, her var visst ikke jeg helt klar over hva jeg faktisk svarte på!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...