yamaha50hkal Startet 18.Februar.2019 Del på Facebook Startet 18.Februar.2019 Dette skjedde for et par mnd siden. Motoren er en perkinson 4.236 i en jupiter30. Slenger ved bilde. Kan dette ha noe med tett varmeveksler? Skal bytte impeller å få ut løsbiter samt skifte termostat å sette inn ny vannlås. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 Ja, dette skjer når du mister sjøvannskjølingen. Sitér dette innlegget Link to post
yamaha50hkal Svart 18.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 Aha. Tusen takk. Så da er det impelleren eller varmeveksleren som er tett. Kanskje begge deler når bitene tetter varmeveksleren? Er varmeveksleren densolide klumpen jeg peker på her? Har fått opp lukket til impelleren og den ser hel ut. Hmmm Sitér dette innlegget Link to post
yamaha50hkal Svart 18.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 Kan virke som impelleren sitter fast... Er det normalt... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 (redigert) Den impelleren så ikke bra ut. Mangler jo flere skovler. Redigert 18.Februar.2019 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
yamaha50hkal Svart 18.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 Fikk ikke vrikka på impelleren. Må kjøpe meg ei tang som passer imorra. Kan noen gi meg en kjapp diagnose av impelleren og smart måte å få den ut(hvis det finnes) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 Diagnose = impeller absolutt gåen og moden for utskiftning. Smart måte = Mc Peller Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
bellen Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 (redigert) Der har det hverfall vært veldig begrenset med vanngjennomstrømning. Den impelleren burde sikkert vært skiftet for 5 år siden. Du kan prøve å lirke ut impelleren med en vannpipetang. Vær forsiktig så du ikke skader flaten som lokket ligger imot. Klumpen som du har merket med pil er mest sansynlig gearoljekjøleren. Redigert 18.Februar.2019 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 ikke å anbefale, men virker; masse crc og noen sekunder med motor i gang.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Februar.2019 Del på Facebook Svart 18.Februar.2019 bellen skrev for 2 timer siden: Du kan prøve å lirke ut impelleren med en vannpipetang. Kjenner ikke så mye til spesialverktøy for vannpiper men tror vannpumpetang er bedre egnet. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.Februar.2019 Del på Facebook Svart 19.Februar.2019 Lazyjack skrev for 2 timer siden: Kjenner ikke så mye til spesialverktøy for vannpiper men tror vannpumpetang er bedre egnet. Ups.. Her tror jeg rett og slett jeg har røkt noe jeg ikke burde ha røkt Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Februar.2019 Del på Facebook Svart 19.Februar.2019 Mc Peller har jeg også hørt mye godt om. Men vær sørdeles forsiktig så du ikke ødelegger kantene på vannpumpa. Er sinnsykt fort gjort om du går i gang med skrujern eller annet verktøy. Da får du det rett og slett ikke tett igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.Februar.2019 Del på Facebook Svart 19.Februar.2019 yamaha50hkal skrev for 10 timer siden: Er varmeveksleren densolide klumpen jeg peker på her? Nei det er vel giroljekjøleren. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Februar.2019 Del på Facebook Svart 19.Februar.2019 Hei Smør aksling, skruar og pakning inn med fett før du montera vannpumpa saman. Då er det mykje lettare å demontera pumpa neste gang. Dersom du hadde hatt temperaturalarm på eksosen hadde du truleg klart å stoppa motoren før vasslåsen smelta. Ein slik alarm står på jobbelista mi.... Impelleren din ser gåen ut. Kor har delene blitt av? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.Februar.2019 Del på Facebook Svart 19.Februar.2019 Delene ligger som oftest på innløpssiden av varmeveksleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.