Tariq Startet 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2019 Jeg har mistanke om feil på en av injektorene på min Etec 90hk 2008 modell (den går på to sylindre). Jeg har lest meg til at disse er kostbare å bytte på verksted, og at det ikke er så vrient å gjøre det selv, samt at det er en god del å spare på å gjøre det selv. Skjønner at jeg må ha diagnoseverktøy til PC samt kabel for tilkobling, pluss eventuelt en ny injektor. Jeg har noen spørsmål til dere som har vært borti dette før: - Hvor får jeg kjøpt kabel, og hvilken kabel skal jeg ha? - Hvor laster jeg ned software? - Kan jeg lese av hva feilen er i softwaren, og om det er en gåen injektor? - Hvor kjøper jeg injektor til en gunstig pris? Vet det er postet lenker til et sted hvor de selger injektorer i en post her inne, men der hadde de ikke lenger dette til salgs. Eventuelt så er det jo mulig å rense en injektor. Er det noen som vet om firmaer som gjør dette i Norge? Link to post
Smiley Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Jeg har en DI150 (forgjengeren til etec). Kjøpte kabel og tilhørende software på eBay som etter sigende passer både DI og etec. Det kostet nesten ikke noe og har fungert aldeles strålende til mitt lille bruk. Desverre har jeg liten erfaring med feilsøking, så dårlig med råd der. Jeg har brukt mitt til å hent ut bruksdata / temperaturer i forbindelse litt problemer etter en overhaling. Det er såpass lenge siden jeg kjøpte mitt at det er borte fra kjøpshistorien, men her er litt å velge i mellom: https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=Diagnostic+cable+evinrude+etec AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Guest Svart 20.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 Vi renser og tester injektorer til etec, er vel eneste i Norge som gjør det. Sender deg en pm Link to post
fwottesen Svart 24.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2019 Byttet akkurat injektor på min E-Tec 60hk. Den kostet 5000 + arbeide. Symptomene var at motoren mistet kraft og turtall. Putret avgårde på maksimalt 2000 omdreininger. Diagnoseloggen viste at ene injektoren var defekt. Link to post
krabbelars Svart 24.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2019 Husk på at "dårlig bensin" fører til at disse dysene kan tette seg til. Båtmotorer er mye mer utsatt enn vi tenker over, i forhold til andre kjøretøyer på land. Kondens i bensintanken , og uren bensin fører til problemer. Vinterlagring med "litt bensin i tanken" er en av de største synderne. Har nettopp lastet med en artikkel med mye god informasjon om nettopp dette , ligger på min internett (kun hobby) side. Link under ..... Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn