Jump to content

Plotteren slår seg av og på hvert 20. sek


Nordboer

Recommended Posts

Hei, Jeg har kjøpt en båt hvor det fantes en Simrad CE30 kartplotter/ ekkolodd. Den fungerte fint på visning og under prøve. Har fått ny brikke til mitt område, men når jeg starter opp plotteren slår den seg av og på igjen hvert 20 sek. ca. Skjermen er svart kun en brøkdel av et sekund, før den starter på oppstart igjen. Har sjekket strøm og at alt på den siden er ok. Har noen opplevd noe slikt?? :eek:

Link to post
Share on other sites

hadde en slik en en gang,men har ikk eopplevd at den restartet seg selv. Skjeddde dette etter at du puttet i ny kartbrikke? Denne plotteren tar ikke de nye C-map NT+ brikkene. Bare de gamle NT brikkene. Simrad påstod at noen få av CE 30 plotterne kunne ta NT+ (avhnegidg av innmat/?firmware), men om det fungerte måtte bare prøves. En hyggelig butikk lot meg prøve med NT+ brikke,men den virket ikke.

Link to post
Share on other sites

Interessant - fordi den brikken forretningen solgte meg var en + -brikke. De sa de hadde prøvd plotteren og at alt fungerte - det tror jeg imidlertid ikke at de har gjort. Plotteren startet nemlig på det kartområdet på Vestlandet der den sist hadde vært brukt.

Link to post
Share on other sites

Takk for dette siste tips - det nevnte også teknikeren hos Simrad i Bergen, siden plotteren kan ha gått i "heng". Etters synes det å være ulike meninger om hvilke brikker som kan benyttes på denne. Simrad holder hårdnakket på at plotteren tar NT+ og Wide, men at disse brikkene er litt tynnere enn NT-brikkene og at det ofte må gjøres en liten tilpassing i polene på brikkeskuffen for at disse skal fungere. Det blir altså ikke skikkelig kontakt og plotteren registreres ikke at det står en brikke i kasetten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...