Karlsenkystfiske Startet 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2019 Har fått en sprekk i eksosbelgen min, og har forstått det slik at sveising bare vil være en midlertidig løsning pga all bevegelsen i den. Når heg googler "eksosbelg" får jeg bare opp gummibelg, og i det store utland har jeg bare kommet over firma som fabrikerer. Skulle helst hatt noe litt rimeligere og serieprodusert :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Sjekk hjemmesiden til Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Karlsenkystfiske skrev 1 time siden: Har fått en sprekk i eksosbelgen min, og har forstått det slik at sveising bare vil være en midlertidig løsning pga all bevegelsen i den. Sveising som permanent løsning går bra. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bellen Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Eksosbelg i stål? Jeg tipper du mener eksoskompensator. Desse er nok ikke mulig å sveise om dei er sprekt så dei må byttes ut. Om du søker på eksoskompensator på Google, så finner du mange leverandører. Jeg byttet en gang på en båt jeg hadde, og da kjøpte jeg ny kompensator uten flenser og brukte opp igjen flensene jeg hadde på den gamle kompensatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Vist det er kompensator så skaffer tess og andre skikkelige slangeleverandører. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Regner med at trådstarter har tørr eksos. Derfor må systemet ha noe som fanger opp termisk ekspansjon og vibrasjon fra motor. I biltemakatalogen side 172 er det fleksible eksosbelger og fleksible eksosslanger nettopp beregnet på dette. Høyeste pris for fleksibel eksosslange er kr. 349 i rustfritt materiale. Fleksibelt skjøterør høyeste pris 239 kroner. Det trådstarter må finne ut av er om diametrene passer. Disse systmene funker helt knall. Alle slike systemer ryker før eller sendere, ren bruddmekanikk. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 22.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2019 Vangbo har godt utvalg i eksosdeler. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 27.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2019 Javi skrev On 22.2.2019 at 12.02: Vangbo har godt utvalg i eksosdeler. Yess! Fikk meg en flott kompensator der til en hyggelig pris! Liten demper at dem sendte feil klemmer, men produktene ser veldig bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.