Smuth sailing Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Så etter litt jobb var det hele tilbake på plass igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 (redigert) Om noe kan gå galt, så gjør det som regel det. Viser seg at jeg ikke hadde strammet klutsjen godt nok, med det resultat at gearet slapp taket på 2000 omdreininger?. neste vinter var det på land igjen, ut med kassa og dra til mer. Ser ut til at det funker bra nå. Håper det varer da. Vi syntes toalett rommet var slitent, og trengte en liten oppgradering. Våget meg på å benytte våtroms tapet. Lakkerte vasken med to strøk og ett strøk klarlakk. (Sprayboks fra Biltema) Funka ganske bra synes nå jeg Redigert 5.April.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 (redigert) Sjefenes lugar var også litt mørk og dyster, så en liten puss var nødvendig. Skott ble malt hvite. (Ja jeg vet at å male teak er fy, men det ble faktisk mye bedre). La nye tepper på dørken, og vips var det en helt ny lugar? Slik var det før Redigert 5.April.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 (redigert) Og sånn ble det. Redigert 5.April.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Hva er erfaringen med lakkert vask etter noe tids bruk? Vi har sett oss litt lei av den ikke lengre like flotte rosa originalfargen og jeg lurer på om jeg skal sprøyte den med mørkeblå gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Har funka fint det. Viktig å gjøre godt rent først. Vasket med aseton og lot det tørke før jeg gikk løs på lakkeringen. Maskering er også nødvendig, så ikke veggen får et strøk også. Holder godt hos meg ihvertfall ? Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Et lite tips om rengjøring av fendere og bobler. De blir fort stygge og skitne med bruk, og ser jo penere ut om de er hvite å fine. Det finnes sikker mange gode kjerringråd om dette, og jeg har prøvd noen, men synes at det er fint om det ikke tar for lang tid Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 (redigert) Slik så de ut før rengjøring. Det du trenger er : Redigert 9.Mai.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Autosoll rubbing Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Du trenger autosoll vann polermaskin noe å sitte på Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 9.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 (redigert) Jeg pleier å sitt og holde bobler fast mellom knærne Smør autosoll på et begrenset område i et tynt lag, sprey på litt vann (ellers går det veldig tungt, og det jeg holder fast mellom knærne prøver å stikke av hele tiden) Så er det bare å gå på med polermaskinen. slik holder jeg på til jeg er ferdig. Denne prosessen er noe helt forferdelig klinete. Det spruter over alt, så jeg pleier å ha på en gammel regndress. Når jeg er ferdig går jeg over boblen med vann og såpe for å få av rester av Autosoll og henger dem opp til tørk. Når de er tørre spreier jeg dem med silikonsprey, og kar det tørke. Det tar lenger tid å rengjøre det jeg har brukt enn å rengjøre boblene, men det bilt nå ganske bra da ? Redigert 9.Mai.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 (redigert) Dørene inn til kabinen på vår Princess 35 går veldig tregt. Har prøvd med silikon spray men det er nok ikke løsningen. Lurer på om det en gang i tiden har ligget en nylon list el. På sokkel listen? Noen som vet eller har gode råd ? takker på forhånd Redigert 23.Mai.2020 av Smuth sailing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 (redigert) Smuth sailing skrev On 23.5.2020 at 11.45: Dørene inn til kabinen på vår Princess 35 går veldig tregt. Har prøvd med silikon spray men det er nok ikke løsningen. Lurer på om det en gang i tiden har ligget en nylon list el. På sokkel listen? Noen som vet eller har gode råd ? takker på forhånd Vis hele sitatet Det kan se ut som du har samme, eller en lignende, patent som på skyvedøra til min eldre P414. I så fall så er det to justerbare trinser som er festet inni nedre del av døra. Trinsene kan justeres opp ned via det nedre hullet og med en skrutrekker. Det kan være at du har en annen type trinse, men i alle fall, her er trinsene som var montert i min dør. Hos meg så var trinsene helt fast og jeg måtte kjøpe nye. Link til Justerbar Dørtrinse (ebay) Redigert 24.Mai.2020 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
casie Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Er nok sansyneligvis slike trinser som mateco refererer til.de er nok helt rustet fast og du trenger nye.delenummer står på hjulene Sitér dette innlegget Link to post
Smuth sailing Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Tusen takk for godt tips. Nå gjenstår bare å finne ut hvordan man får av dørene da. Sikkert ikke lett, er vel konstruert i England ??? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 De løftes nok opp og ut. Først må du skru løs et par plastblokker øverst som hindrer deg i å løfte dem opp. Sitter vel 2 slike på hver dør hvis pantetet er som på Fairliner av samme alder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.