Goddis77 Startet 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2019 Montere drevet i dag men kom i skaffe for å ødelegge gjengene på låseboltene som holder drevboltene på plass. Noen som har gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 Jeg klarte å gjøre det samme, eller det vil si verkstedet som forige eier brukte gadd ikke smøre noenting med fett før montering og bare skrudde boltene skjevt inn i gjengene med det resultat at en brakk når jeg skulle demontere første sesong jeg hadde båten.. nok om det.... jeg fikset det bare med en 10 eller 12mm maskin/ vognbolt med skiver på begge sider og kontramutter.. tredde bolten inn fra belgsiden og igjenom opphengsbolten og med skive og kontramutter... dette har fungert helt fint i flere år nå, har hatt dervet av flere ganger og ikke noe problem å ha det slik... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Mener du at du boret hull i selve bolten som holder drevet på plass, og kjørte vognbolt gjennom denne? Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Du trenger ikke å bore hull i den , det er det alerede.. jeg mener selve opphengsbolten som holder drevet på plass via opphengsgaffelen.. regner med det er låsebolten for denne du har brukket? regner med det er bolt nr 10 du har brukket? da kan du sette en vognbolt igjenom nr 13 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Det er den ja, men den er ikke brukket. Bare gjengene som var dårlige. Prøvde igjen i dag og hvis jeg tester uten skivene som er på boltene så får jeg grep. Kan jeg bruke uten disse? Bruker uansett locktite på boltene.. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Må jo tre den i fra innsiden (belg siden) om man skal ha bolt i endene av denne, ser jo trangt ut å få det til? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Kjører med boltene uten skive og med litt locktite jeg ? Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Hvis det er bolten med #10 så høres ut som du bør heller prøve å få over gjengene med en god tapp og skaffe nye bolter. Skivene er vel for at bolthodet ikke skal grave seg ned i underlaget, og ta noen av gjengene griper uten skive #9 høres heller ut som det er rett før noe går helt i stykker av gjengene. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 (redigert) Om du skal prøve å gjenge opp så vær forsiktig og bruk fett på gjengetappen. Jeg gjordet det så forsiktig jeg kunne og med fett men alikavel knakk gjengetappen inni der tror transom er laget i noe spesiell armert aluminium som er knallhardt.... Redigert 28.Februar.2019 av Windy 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Meiner det er satt inn rustfrie gjenger,type helicoil.Ikkje enkelt å gjenge opp,enda vanskligere med knekka gjengetapp.Om det er mulig å få tak pågjengetappen,vil det nok hjelpe å varme for å få den ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.