Krille Startet 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2019 Hei, Jeg har akkurat tatt båtførerprøven og fått meg båtplass. Har tenkt på å kjøpe en vanlig plastsnekke eller en halvplanende snekke. Har funnet en Polar 770 fra 1987. Noen som har erfaringer med en slik båt? Noe man bør være obs på? Ser fin ut på bilder og virker som at dokumentasjon fra den var ny er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Kan anbefale den av mange grunner. Velbygget båt da de aller fleste er fabrikkbygget av Polar Boat A/S. Skroget er sjøsterk for størrelsen. Er halvplanende med denne tunellen over propellen. Denne båten har sannsynlegvis en Yanmar 77 eller en Volvo Tmd 31 ? Begge er helt greie alder tatt i betrakning. 15 - 16 knop fart. Helt ny tom båt gikk akkurat 18. Båtene var veritas godkjente på den tiden og fabrikken tok dette seriøst så kvaliteten er god. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
båt 45 Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 bare styr unna de tidligere modellene med volvo md 21 Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Har lest meg litt opp på denne, selv om det ikke ble kjøp. Var bare lovord å høre. Er nok en knallgod båt vedr kavalitet og sjøegenskaper i denne størrelsen. Men som Knude nevner så er det nok mest av de med Yanmar 77. Men den tåler større motor, så hvis du finner det og motoren er av det kurante slaget, så tror jeg du har en kjempebåt som også tar deg raskt frem til snekke å være. Men Yanmaren er ikke treg den heller. Ville ikke valgt en utgave med under 60 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Krille Svart 7.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 Takk for tips. Vet du hvordan Volvo Penta TMD 31A er? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 (redigert) Jo den er også ganske vanlig i 770 av eldre årgang. Er også etter hukommelsen ganske mange TAMD 31 som det er noe mer guffe i. Kommer du over en med TMD 41 er du riktig heldig.. Skroget tåler 26 knop . Jeg har selv kjørt et par eksemplarer med yanmar 140 hk. Husker ikke betegnelsen i farten. Det rarer er at det skroget legger seg over i svingene " riktig" vei som et helplanende skrog. Jeg jobbet på Polar Boats I perioden 1983 til 1995 Da ble Polar solgt til Fjord Boat . Hvor mange 770 de laget har jeg ikke peiling på. De nyere utgavene er det Nor Sea Boat som har produsert og nå er det nye PolarBoat ( B. Markussen) som har formene. lykke til med kjøp. Redigert 7.Mars.2019 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.