blueline Startet 25.Februar.2019 Del på Facebook Startet 25.Februar.2019 Har en Bavaria 34 cruiser 2015 modell med selden mast. Uthalsvognen som trekker ut rullestorseilet går tregt. Tungt, vanskelig å dra ut storseilet. Det blir for mye friksjon i vognen og den kiler seg litt. Må hjelpe til manuelt. Har hatt to Bavaria cruisere med samme patent tidligere men ikke hatt problemer. Forsøkte å smøre opp akslingene til hjulene, men er usikker på om det egentlig skal være nødvendig. Det er små plasthjul på uthalsvognen som jeg tror har blitt urunde og har bestilt nye( Selden del nr. 504-345). Etter å ha studert litt mer i dag ser jeg at det virker som om hele vognen går litt tregt i sporet på bommen. Er det noen som har hatt problemer med dette og funnet en løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 (redigert) Jeg ruller ut av masta samtidig som jeg drar etter med uthal. Redigert 26.Februar.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 26.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Har som sagt ikke hatt problemer med to tidligere båter med samme system. Der har uthalsvogn gått lett. Jeg får sende en mail til Selden. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Holt Prolube på renner og trinser fikser det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Rens alt av hjul og kulelager med zalo og varmt vann. Så Prolube eller tilsvarende på. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 10 minutes ago, Mulligan said: Holt Prolube på renner og trinser fikser det meste. Får man kjøpt dette fra noen Norske nettbutikker? Fant ikke no ved første googling. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Seilmakere har den vanligvis. Jeg har haldet slikt hos Espen Aker. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Februar.2019 Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 (redigert) Er ikke Holt Prolube en lignende spray som Dry lube PTFE (Biltema) mon tro? Sannsynligvis er Holts versjon hakket bedre, men også Biltemas variant inneholder PTFE (også kjent som teflon). Har brukt den varianten på sleiden hos meg, har blitt betraktelig bedre. Før måtte jeg opp på dekk og skyve/dra den ut mens en av mannskapet sveivet, nå holder det å vinsje ut seilet på vanlig vis. Må gjentas med jevne mellomrom for best effekt (det regner mye her jeg bor). Synes det er en fordel at det er et tørt smøremiddel som gjør at man slipper graps fra oljer og fett på tauverk, seil og dekk. Redigert 26.Februar.2019 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 26.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Sprayer dere også på hjulene på vognen også? Trodde kanskje at hjulene ville skli og ikke rulle om man gjorde det. Skal prøve med Zalovask og smøring. Får ikke testet det før utsett 3. mai, men har begynt å pusle litt nå som det er mildt i været. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 26.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2019 Har googlet litt og finner kun Holt prolube som både innholder pfte og silikon. Blir å gå til innkjøp av denne. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Er det noen som har handlet Holt Prolube i Osloområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Riggere på Blommenholm eller ute forbi Holmen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.