666 Startet 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2019 Plotter nekter å starte i år. Den tenker lenge, og deretter kommer det en feilmelding i Linux. Strøm er koblet rett inn på batteri som lades så nok av strøm og høy nok spenning. Har noen vært borti noe lignende? Noen forslag til rep? Har et evt defekt internt batteri noe å si på denne harddiskfeil? Og vil en re-oppdatering av software løse oppstartsproblem eller ødelegge mer? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 (redigert) Her er hele filsystemet ødelagt. Jeg tviler på at du får oppdaterings-prosessen til å starte, men dersom du gjør det KAN det hende det hjelper. Hvis jeg skal gjette, så tror jeg du må belage deg på å kontakte support for hjelp. Et kjapt google-søk ga ikke mye svar, så dette er tydeligvis ikke et vanlig problem. Redigert 27.Februar.2019 av PostIT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Jeg har 2 stk B&G Zeus2 12'' plotterer har ikke opplevd dette.....har oppdatert software ved ett par tilfelle men ikke opplevd att de hengt seg....... Har hatt problem med den føste plotter att den såg radarn i nettverket men kunde ikke kommunisere......Da ringte jeg supporten, stor sannsynlighet att det er noe feil med radar-kabeln sa de, jeg skiftet til ny kabel å alt funket ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jotto Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Ser ut som at disken har daua. Jeg kjenner ikke til denne plotteren, men jeg tipper at det er en integrert solid state-disk (tilsvarende minnepinne). Du må nok ta kontakt med forhandler for reparasjon. Det bør være reklamasjonssak. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Første generasjons Zeus 12 er en rebranded Simrad NSE12 med litt ekstra seilbåtfunksjonalitet. Disse modellene bruker harddisk. På linken under vises teardown av NSE8. https://m.youtube.com/watch?v=1kj6nnhv5dQ Sitér dette innlegget Link to post
NordligeSeil Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 Hei! Har akkurat hatt samme problem selv. Hos meg var det harddisken som hadde gitt opp. Gjort en god del research og klarer ikke å finne en kopi av systemet som er på plotteren. Om noen har mulighet til å klone disken eller låne meg en hel plotter hadde jeg kunne reddet min og 666`s plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.