sailorboy1 Startet 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2019 (redigert) Hei, jeg har en båt med et jabsco pumpetoalett og det lekker vann, har ingen peiling på hvor det lekker, men alt var i orden før vinteren inntraff. har ikke noe tidligere erfaring med pumpetoalett. takk på forhånd Redigert 27.Februar.2019 av sailorboy1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Du må nok feilsøke noe mer, men jeg har opplevd vann fra 1 sted: Under den ringen med låst/åpen-tegning. Dette kom etter jeg satte på feil pakning i et rep-sett. Byttet pakningen til riktig var alt som skulle til. Andre jeg kan se for meg er i pakningen som ligger midt i den firkanta klossen som har vanninnløpet på seg. Men dette blir bare gjetting! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Alle koblinger er utsatt, så du må nesten bare fylle opp og sjekke. Kanskje litt lettere å se om man tilsetter litt konditorfarge. Men det har ikke vært utsatt for frostspreng? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy1 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 (redigert) jeg lurer på om den kan ha blitt utsatt for frostspreng, fant ut at det lakk fra nederste del av pumpen. er det mulig å reparere eller bør jeg sikte på å kjøpe nytt pumpehus? Redigert 27.Februar.2019 av sailorboy1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 (redigert) Seatronic har Pumpehus til 1100kr, men så koster jo et nytt dass ikke så mye mere. Komplett Jabsco kompakt koster vel 16-1700kr. Men så finnes det andre merker også som er billigere. Ser enkelte har kjøpt på Biltema. Men jeg aner ikke hvordan kvaliteten er, om du skal ha manuelt dass da. Redigert 27.Februar.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Hva er «nederste del av pumpa»? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy1 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 under den delen som er ringet rundt Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Min dass var frossprengt da jeg kjøpte båten og lakk fra selve basen. Valgte å sette i ny komplett, var knapt dyrere enn å bytte deler. Kjøpte med ekstra stor bolle når jeg var i gang. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Stekepanne Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Inni der sitter det en pakning. Er du heldig så er den alt som trengs. Bare skru av de 4 skruene på basen og de to på den delen som lekker, er fort gjort. Nydelig mulighet for å rengjøre «gammal morro» ;) Evt bare kjøpe ny som flere her foreslår. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=141357591 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.