foxy Startet 28.Februar.2019 Del på Facebook Startet 28.Februar.2019 (redigert) Hei, vurderer el-motor når jeg skal bytte ut den gamle VP i båten min. Noen her som har erfaringsdata fra elmotor ref forbruk osv i seilbåt? mvh Magne Redigert 28.Februar.2019 av foxy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 28.Februar.2019 Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 Har stått litt om det på seilmagasinet.no de siste månedene, men fleste er +saker, så jeg har ikke fått lest de. Hvis du er virkelig interessert ville jeg kjøpt tilgang til disse og sett hvilke firmaer som står nevnt i de forskjellige sakene, for så å ta opp spørsmål med de :) Sitér dette innlegget Link to post
foxy Svart 28.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 (redigert) Teoretisk forbruk basert på skroghastighet denne infoen får man lett. Vedr. praktisk forbruk så sier de bare at det avhenger av så mange faktorer ... Det er jo riktig, men derfor er jeg litt interessert i hva andre har opplevd av reduksjon ved motvind og litt bølger. mot når det er vindstille. Redigert 28.Februar.2019 av foxy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 28.Februar.2019 Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 Håper du får svar, for det vil være spennende å lese om. Tror mengden med reelle erfaringer foreløpig er ganske snever Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Februar.2019 Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 Sailing Uma gir noen data i et par av videoene sine. Først når de går på bly- syre batterier. Så oppgraderer de på strømsiden og gir noen tall etter det. Så om du finner en eller annen "upgrade lithium" video så finner du noe. Er også noen andre... som jeg ikke husker i farta. Utover faktiske erfaringer så skal vel dette gå an å regne seg frem til, som nevnt over. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Vi har en BMW hybrid. Den har batteripakke på 7,5 KWh. Batteripakken drar bilen like langt, som den går på 1l bensin! Så hvor langt, eller lenge går båten på 1 l bensin? Og hvor langt/ lenge ønsker du å gå. Bruker båten 3 l/t og du ønsker rekkevidde på 10 t, så blir regnestykket 10*3*7,5=batterikapasitet på 225kWh. Eller 30 l bensin! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.