Martin Fisher Startet 3.Mars.2019 Del på Facebook Startet 3.Mars.2019 Har bytta 12 volt anlegget i båten og alt virker som det skal unntatt hornet/knappen. Når jeg koblet på strømmen durer hornet konstant. Har + inn på knappen med sikring denne går videre ut til hornet. - er koblet på og går ut til hornet. Hvor er det jeg har surret?? Meningen er at hornet skal gi lyd når jeg klemmer inn knappen. Det er ikke kompressorhorn. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Høres ut som fast brent kontakt. Koble fra og mål. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Oki får prøve takk Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Finner ingen feil jeg Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Er det 2 polt bryter? Hvis ikke, så blir det slik på + siden: sikring, bryter inn, bryter ut og inn på + på hornet. Minus/jord legger du utenom bryteren fra et jordpunkt og til minus på horn. Er kun + ledningen som skal innom bryter, for å bryte kretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Vet ikke om du har byttet knappen, men er det en på/av knapp du har satt inn ? Dvs. at når du trykker 1 gang kobles strømmen på, og når du trykker 1 gang til brytes strømmen. Bare et forslag fra min side da det kan se ut slik etter som du har koblet både + og minus til bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Det finnes to typer trykknapper den ene gir kontakt når den er inntrykket. Den andre lager brudd i kontakten når den trykkes inn. Kan det være problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Det er ikke en "av og på bryter". (Se bilde) Knappen fjærer bare.. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Lurer på om Timmeeh har rett. At kun + skal innom knappen. Er noe dritt det hornet å, kommer bare to svarte ledninger ut, så er jo umulig å sehva som er +/-. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Martin Fisher skrev 2 minutter siden: Det er ikke en "av og på bryter". (Se bilde) Knappen fjærer bare.. OK. Da er det en "hornknapp" du har. Om du har koblet slik at bare + går inn på knappen og ut fra knappen, og hornet tuter konstant når du trykker inn og slipper, må det være noe feil med knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Nei jeg har pluss via knappen å pr nå. Og då tuter det konstant Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Martin Fisher skrev 4 minutter siden: Lurer på om Timmeeh har rett. At kun + skal innom knappen. Kun + ja, dette er en enpolt bryter/knapp. + via bryteren, - direkte til horn. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Mix skrev 1 minutt siden: Kun + ja, dette er en enpolt bryter/knapp. + via bryteren, - direkte til horn. Oki, flotters takk. Da kobler jeg bort minus fra knappen og setter minus fra hornet rett inn på minusskinne. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Mix skrev 11 minutter siden: Kjør på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.