Das_Boot Startet 23.August.2005 Del på Facebook Startet 23.August.2005 (redigert) Her er et bilde som er tatt i havna i sommer. Det er trist å være måke. Denne fyren har fått seg en ny kamerat https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2203/maakevenn.jpg Redigert 23.August.2005 av Das_Boot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arjosk Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Hah! Skikkelig effektivt!!! Hva er forresten beste måte å jage disse dritende udyr bort fra båten på? Snor med plaststrimler er svært stygt, jeg har ikke plass til en "vindmølle" (roterende stang) på taket heller... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Tror egentlig at man aldri helt blir kvitt dette problemet, uansett hva slags fikse løsninger man bruker. Noe virker for en kort stund, men når måkene er vant med det som evt. er der er man like langt Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Jeg legger ut noen lekeslanger på pressenning og cabintak, og det ser ut til å hjelpe. De velger da en annen båt istedenfor min. De gangene jeg har glemt slangene er båten helt nedsølt av etterlatenskapene fra måker. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
saga27 Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Jeg har strukket noe fiskesene løst mellom gripetakene på kalesjen. Lite synlig og heller ikke i veien når kalesjen slås ned. Fungerer bra hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Jeg hang opp noen strimler/magnetbånd av en gammel båndkassett. De er utrolige sterke og beveger seg i den minste vindpust. Har ikke hatt besøk av noen trengende måker enda. Mulig de ikke liker gammeldans Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Victora III Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 Minner om at temaet har vært drøftet utførlig minst en gang tidligere i år på denne strengen: http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...c=4825&hl=måker Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 23.August.2005 Del på Facebook Svart 23.August.2005 To stykk lekeslanger i gummi på dekk har fungert overraskende bra for meg i indre Oslofjord. Ikke noe måkebæsj på dekk eller seiltrekk etter at jeg begynte med det for rundt tre mnd siden. Eneste (merkelige) som har skjedd er at den ene slangen lå på bunnen under båten en morgen jeg kom. Da jeg fikk fisket den opp, oppdaget jeg at den hadde flere hakk i gummien rundt hodet! Lurer fælt på hva som kan ha forårsaket dette. Stor rovfugl? Gummien er ganske hard og seig! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.August.2005 Del på Facebook Svart 24.August.2005 Her er en som mener å ha funne løsningen på måkeproblemene: http://www.ba-avis.no/incoming/article25299.ece Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
trainman Svart 24.August.2005 Del på Facebook Svart 24.August.2005 Jeg hadde veldig god erfaring med "plastorm" i fjor, problemet med måkedritt ble helt borte. I løpet av vinteren må imidlertid de lokale måkene ha vært på kurs. Jeg la ut ormen på kalesjen da jeg la ut båten, dagen etter var kalesjen og området rundt ormen helt fullt av måkedritt. Fjernet ormen og har vært lite plaget etter det. Har gitt opp å forstå måkene....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.