Jump to content

Birchwood TS54/TS57

Gew77

Recommended Posts

Vi har i dag en Birchwood TS44, med mye plass.

Etterhvert så ønsker vi å flytte ombord i båten. Vi har tenkt på å bo i den vi har, men mulig vi blir å oppgradere til noe større etterhvert.

Har akkurat fått øynene opp for storesøstrene TS54/TS57. Disse virker å ha mye plass og jeg liker planløsningene.

Utover salgsannonser på nettet fra utlandet er det lite info å finne på disse båtene, så om noen har noe slik info hadde det vært spennende lesing:)

Ser de er motorisert med Detroit eller Iveco Aifo maskiner - noen alarmklokker som burde ringe her??

Så er det risikoen ved import fra utlandet, ser det ligger eksemplarer i Danmark,UK og Spania, for meg blir jeg mest skeptisk til sistnevnte men det er kanskje ikke grunn til?

Synes prisene på disse båtene ikke er så verst, men så var det det med mva, som man ikke kommer utenom, tenker om man kjøper fra Danmark så er det å gå sjøveien selv som vil være rimeligst..

Det aller beste hadde vært å kjøpe i Norge, men det er ikke mange store båter innenfor vårt budsjett i denne størrelsesorden, stål, seil og tre er ikke et alternativ for oss.

En annen båt som jeg liker godt er også Edership President 57, så tips om båter i denne størrelsesorden og makspris på 1 500 000 hjem hadde vært interessant.

Langt frem til dette enda, men man må jo drømme og planlegge:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Detroit Diesel er noe av det mest solide du kan ha i en båt!, men støyer og bruker en god del suppe!!  Detroit kommer som nr.2 på min ranking av større marine motorer!  jeg synes lyden av totaktsdiesel er utrolig fin

Men sånn rent praktisk ville jeg nok ha hatt litt mer moderne motorer i en sånn type båt

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

De kan absolutt være aktuelle, men synes ikke det florerer av de, men kanskje det dukker opp noe etterhvert. Kravet vårt i forhold til båt er minimum tre lugarer, gjerne med crew cabin i tillegg, og to sittegrupper i salong, gjerne hvor en er i "spisestue høyde" å innta måltider i ved bord i sofahøyde er ikke det mest behagelige. Fairline 50 rundt 1990 er en båt som fyller alle kriterier om den har riktig "layout". Den har også ofte Caterpillar 3208, som jeg begynner å kjenne ganske godt. Kjenner ikke så godt til løsningene i klassiske P55.

Følg vårt båtliv her:

Sealine ser fine ut:thumbsup: Men blir nok litt for langt over budsjett. Men er endel P55 med riktige løsninger for oss, er ikke så halvgærne priser, men de fleste ligger i Middelhavet ser det ut til, for holde utkikk etter noen norske eksemplarer etterhvert. Men det ser ut som det florerer av båter i Europa som ikke blir solgt så det er kanskje muligheter for å vinne frem med skambud om alt annet er i orden (survey +++) Men å få fraktet noe slikt fra Middelhavet til Norge er vel både vanskelig å meget kostbart?

Ser blant annet Stavanger Marinesenter averterer båter inkludert frakt og avgifter, noen erfaringer med disse? Hvordan frakter de båter?

Følg vårt båtliv her:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...