Gew77 Startet 4.Mars.2019 Del på Facebook Startet 4.Mars.2019 Vi har i dag en Birchwood TS44, med mye plass. Etterhvert så ønsker vi å flytte ombord i båten. Vi har tenkt på å bo i den vi har, men mulig vi blir å oppgradere til noe større etterhvert. Har akkurat fått øynene opp for storesøstrene TS54/TS57. Disse virker å ha mye plass og jeg liker planløsningene. Utover salgsannonser på nettet fra utlandet er det lite info å finne på disse båtene, så om noen har noe slik info hadde det vært spennende lesing:) Ser de er motorisert med Detroit eller Iveco Aifo maskiner - noen alarmklokker som burde ringe her?? Så er det risikoen ved import fra utlandet, ser det ligger eksemplarer i Danmark,UK og Spania, for meg blir jeg mest skeptisk til sistnevnte men det er kanskje ikke grunn til? Synes prisene på disse båtene ikke er så verst, men så var det det med mva, som man ikke kommer utenom, tenker om man kjøper fra Danmark så er det å gå sjøveien selv som vil være rimeligst.. Det aller beste hadde vært å kjøpe i Norge, men det er ikke mange store båter innenfor vårt budsjett i denne størrelsesorden, stål, seil og tre er ikke et alternativ for oss. En annen båt som jeg liker godt er også Edership President 57, så tips om båter i denne størrelsesorden og makspris på 1 500 000 hjem hadde vært interessant. Langt frem til dette enda, men man må jo drømme og planlegge:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
-morten- Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 (redigert) Detroit Diesel er noe av det mest solide du kan ha i en båt!, men støyer og bruker en god del suppe!! Detroit kommer som nr.2 på min ranking av større marine motorer! jeg synes lyden av totaktsdiesel er utrolig fin Men sånn rent praktisk ville jeg nok ha hatt litt mer moderne motorer i en sånn type båt Redigert 4.Mars.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
nordan family 27 Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Det er jo stadig klassiske Princess 55 i området snau mill til drøy mill som befinner seg i Norge. De er ikke aktuelle? Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 De kan absolutt være aktuelle, men synes ikke det florerer av de, men kanskje det dukker opp noe etterhvert. Kravet vårt i forhold til båt er minimum tre lugarer, gjerne med crew cabin i tillegg, og to sittegrupper i salong, gjerne hvor en er i "spisestue høyde" å innta måltider i ved bord i sofahøyde er ikke det mest behagelige. Fairline 50 rundt 1990 er en båt som fyller alle kriterier om den har riktig "layout". Den har også ofte Caterpillar 3208, som jeg begynner å kjenne ganske godt. Kjenner ikke så godt til løsningene i klassiske P55. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Tor Arild Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Om du liker Birchwood, kanskje en Sealine T50 eller til og med T60 vil være gode alternativer? En link til en av mange i utlandet. Husk at utenlandske priser gjerne er noe hypet i annonser, og gode kjøp mulig: https://no.yachtworld.com/baater/2006/sealine-t60-2705017/?refSource=standard listing mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 Sealine ser fine ut Men blir nok litt for langt over budsjett. Men er endel P55 med riktige løsninger for oss, er ikke så halvgærne priser, men de fleste ligger i Middelhavet ser det ut til, for holde utkikk etter noen norske eksemplarer etterhvert. Men det ser ut som det florerer av båter i Europa som ikke blir solgt så det er kanskje muligheter for å vinne frem med skambud om alt annet er i orden (survey +++) Men å få fraktet noe slikt fra Middelhavet til Norge er vel både vanskelig å meget kostbart? Ser blant annet Stavanger Marinesenter averterer båter inkludert frakt og avgifter, noen erfaringer med disse? Hvordan frakter de båter? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
nordan family 27 Svart 5.Mars.2019 Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 Nå lå det vel tre eller fire slike på finn i fjor, så plutselig kommer det noen igjen :-) De lå lenge også. Sitér dette innlegget Link to post
CGM Svart 6.Mars.2019 Del på Facebook Svart 6.Mars.2019 Brukte Stavanger Marinesenter til å hente båt fra Jersey. De brukte en skipper (med hjelpemann) som kjørte båten hit. Var helt problemfritt og de ordnet med alt som skulle ordnes :-) Hadde lett brukt de igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2019 Fint å høre om erfaringer med import:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Vrod Svart 9.Mars.2019 Del på Facebook Svart 9.Mars.2019 Import går nesten helt av seg selv bare og passe på og ta vare på alt av bilag og eierskifte papirer så du får riktig mva. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.