Jump to content

Yanmar 4jh-dte ryker svart ved gasspådrag, etter turbobytte


GMM

Recommended Posts

Du har nettopp byttet turbo og du får sort røyk. Da lurer jeg på hvorfor du måtte bytte turbo?

Vet ikke om jeg husker rett, men er det ikke ladeluftkjøler på denne motoren.....det kan være at den er ganske tett

Sjekk også slangene for ladeluftkjøler. Disse var vel av da turbo ble byttet.

Sjekk om de er satt på skikkelig, at de er hele eller og at klemmene er skikkelig skrudd til. 

Som Hulda skriver for lite luft eller for mye drivstoff.

 

 

Link to post
Share on other sites

Turbo ble byttet da den stod fast og motor gikk ikke høyere enn 2500 omdreininger. Alle slanger ble byttet/renset og klemmer er sjekket. Den sorte røyken oppstod etter turbobytte, men kanskje det er tilfeldig, og at problemet sitter i dieselpumpa.

Link to post
Share on other sites

Tror du kan se bort fra dieselpumpa. Om røyken kun er tilstede akkurat under akselerasjonen kan det være røykbegrenseren som ikke er riktig justert eller at den nye turboen har en annen karaktrestikk en den forrige du hadde. Om så er tilfelle ville jeg ikke bryd meg om det og heller drat på litt roligere om du synes røyken er sjenerende.

Link to post
Share on other sites

Vist det er ganske nylig turbobytte så kan det kanskje være ureinheter på trykksida etter forrige turbo som er i ferd med å bli blåst rein.  Heilt reint blir det imidlertid ikkje. Kikka du videre i systemet før du monterte ny? 

Kan også være slakk slangekobling som nevnt. 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...