Elvebakk1 Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Hei, har tenkt å kjøpe en Øyen 460 båt, den ser super ut til fiske på hytta i fjellvannet. I katalogen skriver de at 460-1 er "Samme båt som 460-2 berre uten innerliner". Noen som kan si noe hva praktisk forskjell på disse båtene er? 460-2 (med innerliner) er 40 kg tyngre, det teller jo litt når man håndterer båten på fjellet.. Quote Link to post
Rixit Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 Hei, jeg har en 460-1. Forskjellen til 460 -2 er 40 kg mer plast.Google bilder av begge, og se forskjellen.Det eneste kan være at 460-2 kanskje er marginalt lettere å rengjøre innvendig, men det er ikke noe problem.Begge er selvlensende, så det er bare å pøse vann oppi og skrubbe litt. Etter hva jeg kan forstå, produseres ikke 460-2 lenger, men det finnes jo brukte i markedet. På et fjellvann behøver du ikke store motoren, den er også grei å ro.Ligg unna løsningen Øien båt har for skinne til kjøl.(Kjølbånd)medmindre forhandler monterer og garanterer.Det finnes bedre løsninger i markedet for beskyttelse av kjøl enn hva Øien leverer også. Ellers en god båt.Stabil og lettdrevet. Quote Link to post
crew Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 Hei Ser at du anbefaler å ligge unna kjølbåndsløsningen til øien på 460-1. Vurderer dette , så ble litt nysgjerrig på hvorfor du mener dette. Hva er problemet eller utfordringen med denne løsningen ? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.