Jump to content

Gummibåt med seil, erfaringer?

KSE

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Det at ingen herfra har prøvd den stemmer veldig bra med mine egne observasjoner langs kysten. Har ikke sett en eneste som jeg kan huske.

Er litt nygerrig på konseptet selv, men synes prisen er litt stiv. Har selv noen seilbrett seil ligende, og optil flere gummibåter, så en brakett eller festeanordning for å kombinere dette hadde vært det beste for meg.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Var inne på tanken på en sånn jolle med mast da vi skulle ha ny jolle til båten, men syns det virket som den ble litt for dårlig til alt. Gikk heller for en kvalitets-jolle, og så leker vi heller med surfbrettene vi også har med.

Skulle jeg hatt en oppblåsbar seilbåt, så hadde det nok blitt denne:

https://tiwal.com

Test her (krever abonnement):

https://www.seilmagasinet.no/innhold/seilbater-og-utstyr/?article_id=50710

5 hours ago, KSE said:

Ingen som har prøvd den?

Hva skal den brukes til? Utover det opplagte, mener jeg? Det er IKKE noen skarpseiler, men på båttur er jo gummijolle uendelig mye mer behagelig å hanskes med enn alt annet, og du får den med "over alt" når den er pakket sammen, vil jeg tro.

• 4 uker senere...
Svart (redigert)

Ja, tanken er at den skal fungere til "alt". Det er det som kjent intet som gjør, men likevel hadde det vært sabla gøy å seile litt innimellom. 

Dette er vel så langt fra en skarpseiler som det er mulig å komme, men sikkert litt morro likevel. Og så lenge det går an å henge en påhengs bakpå og gå ut og sette garn/ teine, då er det også greit nok.

Spørsmålet er om den er stødig og solid nok. P.r. nå har jeg rib (gummibåt med glassfiberskrog). Denne seiljolla vil jo aldri kunne bli like stødig spm den, men likevel....

Ifølge Maritim, skal den være av tilsvarende kvalitet som den Maritim jolla, som de har solgt så mange av. Kan vel ikke være så galt da? 

Redigert av KSE (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...