leopard Startet 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2019 (redigert) Hei Jeg byttet gass slanger for 5 år siden, kjøpte da Loctite 577 som jeg brukte på gjengene. Nå er det tid for å bytte slanger igjen. Loctite flasken jeg kjøpte forrige gang har jeg ikke brukt siden og er så og si full. Denne hadde utløpsdato 11 i 2015. Det meste blir dato stemplet i dag og på del ting har ikke dette noe betydning. Så mitt spørsmål er kan denne fortsatt brukes trygt på gass anlegg? Redigert 5.Mars.2019 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Jeg har 577 som er mer enn 15 år. Har ikke tenkt på holdbarhetsdato. Hos meg funker det. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Så lenge den fortsatt er flytende virker den etter min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 577 har en tendens til å skille seg når den blir gammel. Jeg har bare ristet godt på den og brukt den. Tror ikke det er noe i veien for å bruke den så lenge du får den ut av flaska, men det blir gjetning fra min side. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Hmmm umulig å lese dato på mine locktiteflasker, men brukes jevnlig med riktig og godt resultat. Var ikkje obs på evt datomerking. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Hvor og hvorfor bruker du Locktite når du bytter gass slanger ? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Takker for svar alle sammen, da prøver jeg. @Mix jeg ble anbefalt dette av de jeg kjøpte slanger av, Eiva Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 leopard skrev for 6 timer siden: jeg ble anbefalt dette av de jeg kjøpte slanger av, Eiva Jeg skjønner ikke dette helt. Skal du smøre slangeniplene med Locktite før du trer slangen på ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 leopard skrev for 10 timer siden: Jeg byttet gass slanger for 5 år siden, kjøpte da Loctite 577 som jeg brukte på gjengene. Mix skrev 48 minutter siden: Jeg skjønner ikke dette helt. Skal du smøre slangeniplene med Locktite før du trer slangen på ? Gjengene, ikke stussene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Unødvendig. På gassanlegg er det ikkje gjengene som tetter. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
leopard Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Jeg bruker Loctite på gjengene. Jeg pleier å levere de gamle slangene på Eiva de klemmer på nye stusser på nye slanger. Det var de som anbefalte og bruke Loctite på gjengene, de driver med gass så velger å stole på dem ang bruk av Loctite. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 De selger vel loctite også ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
leopard Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Ja sikkert og jeg sover bedre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.