eneR<-- Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Hei, Kjøpte en skjergårdsjeep i fjor som er identisk med den på bildene vedlagt. Jeg har ingen informasjon om båten annen enn at den er 14 fot, selvlensende og skal være fabrikert i Norge i år 2000. Er det noen der ute som vet noe om denne båten? All informasjon tas takknemlig i mot! Quote Link to post
ivar Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Jeg syns skrogformen , spesielt i hekken minner mye om Selco Selsprint / NorDan Puma - men denne virker romsligere innvendig..? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mort1 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Det var laget en innerliner til selco selsprint skroget en gang på 90-tallet tror jeg det var. Hvis husken er riktig var det nordan som sto bak... Quote Link to post
eneR<-- Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Dere kan være inne på noe. Finner 14 fot Nor-Dan 420 puma på www.boat.no ( http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=18612&mid=27322# ) Jeg syns den ligner veldig i skroget opp til fenderlisten. Ser forøvrig på hjemmesiden til Nor-Dan at de har produset både lystbåter og joller, men har tredd ut av det markedet. Jeg sender de en mail, de vet kanskje noe :) Takk for svar! Quote Link to post
eneR<-- Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Fant et inlegg på denne siden Ganske sikker på at vi har med å gjøre en Phanter 420 Ser i kommentarene at dere hadde litt rett begge to ''Samme Selco skrog som puma er bygget på'' Quote Link to post
Mort1 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Panther 420 var det ja, husker navnet nå når jeg leste det. Tror ikke det finnes så veldig mange av den utgaven der.... Det var en perifer bekjent som hadde en slik for sånn ca 20 år siden.... Quote Link to post
Recommended Posts