Jump to content

Hvor kan man kjøpe lite, rundt cocktailbord?

aroneid

Recommended Posts

Er på jakt etter et lite, rundt cocktailbord (eller hva det nå heter), og trenger bare selve bordplaten. Størrelse ca 40cm i dia. Har et stort bord i dag, men det tar litt plass på dekk på dagsturene.

Tenker noe ala dette. Her følger det med søyle og feste, og syns 1500 blir litt i overkant: https://agderboat.mamutweb.com/Shop/Product/Cocktailbord-400-mm-komplett-med-dørkflens-og-søyle/L89000004

Maritim har, men kunne tenkt meg noe mindre (deres er 61cm dia): https://www.maritim.no/bordplate-m-2-koppeholdere-d-610mm

Noen som vet flere som selger dette? Eller ennå bedre, har et liggende som de kunne tenke seg å selge? :)

1952_stor.png

Guest Balder..

Kjøp en teakplate på Biltema, finn noe rundt i passelig størrelse å legg på som mal, skjær etter strek å puss rundt med sandpapir, kjøp så noen rustfrie nedfellbare koppholdere å fell ned i bordplaten med hullbor, legg en teaklist i varmt vann å form den rundt  bordplaten, forborr å skru den fast med fine skruer, oljes til slutt med teakolje, lager ett fint bord på 1times tid.

Jeg laget meg 2 bord modeller slik,ett rundt å ett firkantet med brutte hjørner, ble fine bord.

Skrudde av underdelen/fotfestet på noen gamle plastbord til båt å skrudde på under bordplaten.

Balder.. skrev for 13 timer siden:

Kjøp en teakplate på Biltema, finn noe rundt i passelig størrelse å legg på som mal, skjær etter strek å puss rundt med sandpapir, kjøp så noen rustfrie nedfellbare koppholdere å fell ned i bordplaten med hullbor, legg en teaklist i varmt vann å form den rundt  bordplaten, forborr å skru den fast med fine skruer, oljes til slutt med teakolje, lager ett fint bord på 1times tid.

Jeg laget meg 2 bord modeller slik,ett rundt å ett firkantet med brutte hjørner, ble fine bord.

Skrudde av underdelen/fotfestet på noen gamle plastbord til båt å skrudde på under bordplaten.

Det er jo også en mulighet, ja. Et par ting som står over det på gjøremålslisten, men om det blir eneste løsning så må det nok vurderes.

Hvordan er det å skjære i ABS-plast (f.eks et firkantet fra Maritim)? Er det mulig å få fint?