hanto1 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Noen som vet hvilken shore det skal være på motorlabber fremme-bak, kan kun lese cushyfloat.. Quote Link to post
Lars H. Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Jeg skal bytte labber på min Yanmar 4JHE, og tok derfor kontakt med yanmardeler.no. Nå har jeg et tilbud fra dem på originallabber. Tar du kontakt med dem (hyggelige folk med rask respons), kan de sikkert svare på spørsmålet ditt. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 hanto1 skrev for 4 timer siden: Noen som vet hvilken shore det skal være på motorlabber fremme-bak, kan kun lese cushyfloat.. Cushyfloat er ikke orginale Yanmar labber, det er nesten bare små Yanmar motorer hvor dette blir brukt og skjeldent dette også idag. Cushyfloat er Trelleborg sitt merke. De skal være merket med typenummer enten nede på festet eller oppå huset. Quote Link to post
hanto1 Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Aner ikke om dette er noe Viknes har montert eller forrige eier..kunne ikke se noen numre, men får ta en mere grundig sjekk senere. Er lite lysten på å borre inn nye fester. Da baller det fort på seg ekstrajobb «når motoren likevel er ute» så er det lurt å... Quote Link to post
Ingper Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 (edited) Jag gjorde misstaget att sätta dit för hårda motortassar på min 6LPA-STP2, och fick vibrationer på tomgång. Använde Sleipners "S2" men behövde gå upp i hårdhet för att klara vikten (S2-65). Året efter gjorde jag om motorbädden för att få plats med de MYCKET större originaltassarna (ja, de är stora). Se bild. Och då försvann vibrationerna. Lärde mig att det är en hel vetenskap med inte bara hårdhet (och egenfrekvens) utan också utformning av motorlabben för att på bästa sätt fungera med motorn. Edited March 7, 2019 by Ingper (see edit history) Quote Ingemar E. NB Forum Link to post
Recommended Posts