Jump to content

Garmin ekkolodd


Martin Fisher

Recommended Posts

Har et nytt Garmin ekkolodd jeg har brukt to ganger som har begynt å "skurre ". Når jeg slår på ekkoloddet kommer Garmin logoenopp som normalt, men når den forsvinner  og "normal" skjerm kommer opp bare "blafrer" skjermen intens i noen sekunder før den går i svart. For å få den på igjen må jeg slå av og på strømmen, da slår det seg på og akkurat det samme skjer igjen. Jeg skal reklamere på det, men noen som  har vært borti noe lignende ?:confused:

Link to post
Share on other sites

Kan jo kanskje være smart å koble av pluggene (kablene) og spraye de med elektrospray eller CRC, det kan jo være fuktighet som gjør dette. Er det et rent ekkolodd du har eller kartplotter m/ekkolodd? Kan jo prøve å koble fra alt bort sett fra spenning, se om den starter opp normalt da ...

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Har helt nye kontakter som er smurt med polefett. Har dobbeltsjekket alle koblingerog de sitter godt, og jeg finner ingen "løse tråder". Har koblet fra kabelen til svingeren og det er like ille da. Har koblet på annet utstyr på 12 volt strømtilførselen og de fungerer helt fint. Alt virker som normalt i båten, bortsett fra loddet som blafrer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...