Jump to content

Yamaha active sport 9,9/20 start vansker

Handal

Recommended Posts

Hei jeg kjøpte meg ny yamaha active sport 9,9 som forhandler byttet forgasser på til 20hk dette var i juni 2018, motoren fungerte bra frem til November etter da bruker den mye tid på å varme seg opp, virker som den sliter å gjerne kubber 2-3 ganger før den gir stabilt turtal etter 7-10 min og kan kjøres. Har ca 35 timer på den så innkjøri gen skal vere ferdig. Er den noen som har noen tips til hva som kan vere problemet etter den er varm går den som en klokke

Vi hadde en slik 9,9 sport på slepejolla helt til noen fant det for godt til å ta den... Uansett, vi hadde samme problem. Tungstartet, og ville ikke gå på tomgang. Den hadde også veldig lav tomgangshastighet. Den var like tungstartet selv om jeg ga litt mer gass, så kun en oppjustering av tomgangsturtall ville nok ikke løst problemet. Jeg nevnte dette for butikken hvor jeg kjøpte båten og motoren, og siden det var midt på sommeren og verken de eller jeg hadde tid til å se nærmere på det fikk jeg bare en ny forgasser. Byttet den, og da var problemet borte. 

Handal skrev for 21 timer siden:

Hei jeg kjøpte meg ny yamaha active sport 9,9 som forhandler byttet forgasser på til 20hk dette var i juni 2018, motoren fungerte bra frem til November etter da bruker den mye tid på å varme seg opp, virker som den sliter å gjerne kubber 2-3 ganger før den gir stabilt turtal etter 7-10 min og kan kjøres. Har ca 35 timer på den så innkjøri gen skal vere ferdig. Er den noen som har noen tips til hva som kan vere problemet etter den er varm går den som en klokke

Hvis den går fint når den er varm - hva er det å krangle om ? Når du putter på en større forgasser enn motoren er designet for, så er det ikke rart at den protesterer litt - at den går fint etter varmgang er vel mer flaks enn beregning, vil jeg tro. Så lev lykkelig med den fine gangen når den er varm - og lev med litt hosting og harking når den er kald. Den første postingen min på lenge uten å sutre over tapet av Caroline ? Kryss i taket - verden går fremover. Men jeg bare later som - jeg er like ulykkelig ennå.

fjordgrynt skrev 5 minutter siden:

Hvis den går fint når den er varm - hva er det å krangle om ? Når du putter på en større forgasser enn motoren er designet for, så er det ikke rart at den protesterer litt - at den går fint etter varmgang er vel mer flaks enn beregning, vil jeg tro.

Den motoren er beregnet for 20 hk. Samme motor med 9,9-20 hk, men forgasser er forskjellig. Hvis den er tungstartet og ikke går pent er det noe feil.

Rent bortsett fra det; kanskje det hadde vært en ide om du trakk kjærlighetsproblemene dine med Caroline inn i litt flere tråder her inne? Det er sikkert flere som er interessert i å høre om det :thumbsup: Eller enda bedre, start en egen tråd om saken :smiley:

15 minutes ago, ozo said:

Ettersom dette åpenbart er en gjenganger ville jeg ha gjort kort prosess. Bygg om til manuell choke; det er en enkel jobb.

Automatchoke på forgasser blir aldri helt bra, men kan bli riktig så dårlig.

kjøpte Mercury Viking til sønnen, der funker automatsjokk helt utmerket, aldri problem å starte hverken kald eller varm

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 28 minutter siden:

kjøpte Mercury Viking til sønnen, der funker automatsjokk helt utmerket, aldri problem å starte hverken kald eller varm

Det er vel ingen som har påstått at man automatisk får startproblemer med automatisk choke. Men så er det slik at det er flere faktorer involvert i doseringen av choke enn det automatikken tar høyde for. Derfor blir det aldri mer enn en omtrentlig dosering, som gjerne kan være godt nok -så lenge det virker som det skal.

Redigert av ozo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...