Handal Startet 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2019 Hei jeg kjøpte meg ny yamaha active sport 9,9 som forhandler byttet forgasser på til 20hk dette var i juni 2018, motoren fungerte bra frem til November etter da bruker den mye tid på å varme seg opp, virker som den sliter å gjerne kubber 2-3 ganger før den gir stabilt turtal etter 7-10 min og kan kjøres. Har ca 35 timer på den så innkjøri gen skal vere ferdig. Er den noen som har noen tips til hva som kan vere problemet etter den er varm går den som en klokke Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Etter symptomene å dømme har den ingen chokefunksjon. Er denne manuell har sannsynligvis wiren løsnet. Er den automatisk kan spjellet ha hengt seg opp, eller, alt etter prinsipp, ett eller annet annet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Så vidt jeg forstår er denne motoren rundt 8 mnd. gammel. eller? Hvis så ville jeg kontaktet forhandler før jeg begynte å skru på noe som helst. Er du max uheldig kan verkstedet fraskrive seg både det ene og det andre hvis de ser det har vært løsnet skruer etc.. En telefon pleier å løse det meste.. Sitér dette innlegget Link to post
Handal Svart 10.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Takker skal ta en telefon til forhandler i morgen, "automatisk choke" Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Hadde en slik selv, og opplevde det samme. Ifølge forhandler var dette "normalt". Hjelper å justere tomgangen litt høyere, selv om det ikke høres så bra ut når man da setter den i gear... Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Madammen og har en sånn og den er skikkelig muggen når kald og må gjetes på gassen ellers stopper den før den blir varm nok. Jekla irriterende. Om dette er normalen vites ikkje. Virker litt underlig Sitér dette innlegget Link to post
gaptrast Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Hadde samme motor tidligere. Kvart omdreining opp på tomgangskruen så bedret det seg. Løfte litt på "fast idle" hendel dersom lav temperatur helt i starten. Skal vistnok være et vanlig problem på motorer som har byttet til 20hk forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Vi hadde en slik 9,9 sport på slepejolla helt til noen fant det for godt til å ta den... Uansett, vi hadde samme problem. Tungstartet, og ville ikke gå på tomgang. Den hadde også veldig lav tomgangshastighet. Den var like tungstartet selv om jeg ga litt mer gass, så kun en oppjustering av tomgangsturtall ville nok ikke løst problemet. Jeg nevnte dette for butikken hvor jeg kjøpte båten og motoren, og siden det var midt på sommeren og verken de eller jeg hadde tid til å se nærmere på det fikk jeg bare en ny forgasser. Byttet den, og da var problemet borte. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
fjordgrynt Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Handal skrev for 21 timer siden: Hei jeg kjøpte meg ny yamaha active sport 9,9 som forhandler byttet forgasser på til 20hk dette var i juni 2018, motoren fungerte bra frem til November etter da bruker den mye tid på å varme seg opp, virker som den sliter å gjerne kubber 2-3 ganger før den gir stabilt turtal etter 7-10 min og kan kjøres. Har ca 35 timer på den så innkjøri gen skal vere ferdig. Er den noen som har noen tips til hva som kan vere problemet etter den er varm går den som en klokke Hvis den går fint når den er varm - hva er det å krangle om ? Når du putter på en større forgasser enn motoren er designet for, så er det ikke rart at den protesterer litt - at den går fint etter varmgang er vel mer flaks enn beregning, vil jeg tro. Så lev lykkelig med den fine gangen når den er varm - og lev med litt hosting og harking når den er kald. Den første postingen min på lenge uten å sutre over tapet av Caroline ? Kryss i taket - verden går fremover. Men jeg bare later som - jeg er like ulykkelig ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 fjordgrynt skrev 5 minutter siden: Hvis den går fint når den er varm - hva er det å krangle om ? Når du putter på en større forgasser enn motoren er designet for, så er det ikke rart at den protesterer litt - at den går fint etter varmgang er vel mer flaks enn beregning, vil jeg tro. Den motoren er beregnet for 20 hk. Samme motor med 9,9-20 hk, men forgasser er forskjellig. Hvis den er tungstartet og ikke går pent er det noe feil. Rent bortsett fra det; kanskje det hadde vært en ide om du trakk kjærlighetsproblemene dine med Caroline inn i litt flere tråder her inne? Det er sikkert flere som er interessert i å høre om det Eller enda bedre, start en egen tråd om saken Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ozo Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Ettersom dette åpenbart er en gjenganger ville jeg ha gjort kort prosess. Bygg om til manuell choke; det er en enkel jobb. Automatchoke på forgasser blir aldri helt bra, men kan bli riktig så dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Ervel garanti igjen på motor?? ta den med til forhandler.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 15 minutes ago, ozo said: Ettersom dette åpenbart er en gjenganger ville jeg ha gjort kort prosess. Bygg om til manuell choke; det er en enkel jobb. Automatchoke på forgasser blir aldri helt bra, men kan bli riktig så dårlig. kjøpte Mercury Viking til sønnen, der funker automatsjokk helt utmerket, aldri problem å starte hverken kald eller varm Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ozo Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 (redigert) -morten- skrev 28 minutter siden: kjøpte Mercury Viking til sønnen, der funker automatsjokk helt utmerket, aldri problem å starte hverken kald eller varm Det er vel ingen som har påstått at man automatisk får startproblemer med automatisk choke. Men så er det slik at det er flere faktorer involvert i doseringen av choke enn det automatikken tar høyde for. Derfor blir det aldri mer enn en omtrentlig dosering, som gjerne kan være godt nok -så lenge det virker som det skal. Redigert 11.Mars.2019 av ozo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.